ورزش هیچ هزینه ای ندارد/ اجازه ندهیم جای خالی ورزش را بیماری پر کند!
ورزش هیچ هزینه ای ندارد/ اجازه ندهیم جای خالی ورزش را بیماری پر کند!
چاقی و بیماری های قلبی و عروقی یکی از نتایج کم تحرکی است که بسیاری را درگیر کرده است، نشستن های مداوم بدون ورزش و تحرک، تغذیه و مصرف فست فودهای نامناسب، سلامت بسیاری را به خطر انداخته است،

فرشته سنجیده/ با تغییرات در سبک زندگی و پیشرفت زندگی شهرنشینی شاهد بوجود آمدن برخی مشکلات از جمله کم تحرکی در بسیاری از افراد شده ایم متاسفانه برخی ها آنچنان درگیر این تغییرات در سبک زندگی شده اند که سلامتی خود را مورد غفلت قرار داده اند چاقی و بیماری های قلبی و عروقی یکی از نتایج کم تحرکی است که بسیاری را درگیر کرده است، نشستن های مداوم بدون ورزش و تحرک، تغذیه و مصرف فست فودهای نامناسب، سلامت بسیاری را به خطر انداخته است،

این سخن را شاید همه شنیده ایم که اگر امروز برای ورزش وقت نگذاریم فردا باید برای بیماری و درمان وقت بگذاریم، ورزش نه تنها برای سلامتی جسم که روح و روان انسان را پرنشاط می کند و افراد را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان می دارد .

با یک برنامه ریزی اصولی در طول روز و انجام حرکات بسیار ساده ورزشی که هیچ هزینه ای ندارد و در همه جا به راحتی می توان آنها را انجام داد، هر شخصی می تواند سلامتی و شادابی را برای خود رقم بدهد و در نتیجه ی آن یک جامعه سالم و شاداب را خواهیم داشت .

نهادینه شدن فرهنگ ورزش در جامعه موضوع مهمی است که باید مورد توجه دستگاههای مختلف قرار بگیرد و هر مجموعه ای با برنامه ریزی جدی و پیگیری آن افراد آن مجموعه را ترغیب به ورزش نمایند.

در این بین نقش برخی نهادها همچون آموزش و پرورش در تشویق و ترغیب افراد به ورزش بسیار مهم است و با قرار دادن برنامه های ورزشی و مفرح برای دانش آموزان و دانشجویان نه تنها فقط آنها که خانواده هایشان را نیز ترغیب به ورزش کنند هیچ چیزی جای سلامتی را در زندگی نخواهد گرفت، سلامتی امری است که وجود آن بسته به ورزش و تحرک و تغذیه سالم است، برای ورزش وقت بگذاریم و یک زندگی پر نشاط را برای خود و جامعه رقم بزنیم

تا می‌توانید از نشستن طولانی مدت دوری کنید! این‌ توصیه پژوهشگرانی بود که تاثیر نشستن‌های طولانی مدت‌ِ رایج در زندگی‌های امروزی( مثلا پشت میز نشینی کارمندان) رو‌ بررسی کردند. محققان متوجه شدن این نشستن‌ها قطعا مشکلاتی در سلامتی بوجود میاره حتی اگر مرتب ورزش کنید تاثیرات بدش رو کمتر می‌کنه ولی از بین نمیبره!

خب راه حل چیه؟‌ از بین الگوهای مختلفی که بررسی کردن بهترین راه حل برای کاهش اثرات این پدیده، ۵ دقیقه راه رفتن بعد از نیم‌ ساعت نشستن بود. این کار تاثیرات بلند نشستن رو تا حد قابل توجهی کم می‌کنه!

یکی از اثرات نشستن زیاد اینه که به مرور زمان فشار خون و قند بدن رو از تنظیم خارج می‌کنه!

  • منبع خبر : طلیعه زاگرس