۴ واحد تولیدی در ایلام را نقره داغ کرد/ پلمپ، توقیف خط تولید و معرفی به مراجع قضایی در انتظار متخلفان
۴ واحد تولیدی در ایلام را نقره داغ کرد/ پلمپ، توقیف خط تولید و معرفی به مراجع قضایی در انتظار متخلفان
مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه هرگونه تولید و عرضه‌ی محصولات غیراستاندارد خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه‌های ملی است، گفت: بر اساس رای صادره از سوی مراجع قضایی در مردادماه سال جاری، چهار واحد تولیدی متخلف در استان، به پرداخت یک میلیارد و ‌چهارصد و شصت میلیون ریال جزای نقدی و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “مهناز همتی” با اشاره به اینکه واحدهای تولید کننده تیرچه مشمول استاندارد اجباری هستند، اظهار داشت: به جهت اهمیت تولیدات این واحدها در ساخت و سازها و نقشی که در کاهش خسارات ناشی از زلزله و … دارند، توسط کارشناسان اداره کل استاندارد ایلام پس از دادن تذکرات و اخطارهای متعدد در راستای استانداردسازی محصولات به دو واحد تولید کننده تیرچه غیراستاندارد، به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استانداردها نسبت به معرفی و ارجاع پرونده آنها به مراجع قضایی اقدام نمودند.

همچنین دو واحد تولیدی سوسیس و کالباس و فوم پلی استایرن نیز به دلیل تولید بدون کیفیت و عدم رعایت الزامات استاندارد در تولید به جریمه نقدی و تعهد مبنی بر اصلاح روند تولید محکوم شدند.

همتی در ادامه افزود: در صورت عدم استاندارسازی واحدهای تولیدی این اداره کل برابر قانون نسبت به پلمپ، توقیف خط تولید و معرفی آنها به دادگاه و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه، هرگونه تولید و عرضه‌ی محصولات غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه‌های ملی برشمرد، افزود: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد خواهد کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان