‍ بازگشت ۱۳واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید
‍ بازگشت ۱۳واحد صنعتی و معدنی به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: با برنامه ریزی و تلاشهای صورت گرفته 13واحد صنعتی و معدنی در ایلام، طی سال جاری احیاء و به چرخه تولید برگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “رضا محمدرحیمی” در استودیو زنده خبر شبانگاهی مرکز ایلام با اعلام این خبر در تشریح برنامه‌های مورد نظر برای راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال صنعتی اظهار داشت: بحث اصلی در خصوص این واحدها احصاء مشکلات و دسته‌بندی آنهاست و با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان و ملی مسائل واحدهای تولیدی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: با هم افزایی و هماهنگی که در سطح دستگاههای اجرایی، بانک‌های عامل و کمک دستگاه‌های قضایی و امنیتی وجود دارد، از تمامی ظرفیت ها در جهت رفع موانع استفاده می‌کنیم.

محمدرحیمی شرط اصلی برای بازگشت به چرخه تولید در یک واحد تولیدی تعطیل را عزم و اراده و پای کاربودن بخش خصوصی و تیم مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین موضوعات مطرح در این واحدها تامین تسهیلات سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی خطوط تولید، تعیین تکلیف بدهی‌های قبلی، تامین زیرساخت‌ها و مواد اولیه می‌باشد.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه سولفات پتاسیم ایوان اظهار داشت: هدفگذاری سال جاری برای بازگشت به چرخه تولید تعداد ۲۵ واحد صنعتی و معدنی مورد نظر است و تاکنون ۱۳ واحد احیاء شده‌ است.

  • نویسنده : الهام مهدیان