‍ ابلاغ اوراق مالیاتی الکترونیکی می شود
‍ ابلاغ اوراق مالیاتی الکترونیکی می شود
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از مؤدیان مالیاتی خواست از خدمات و مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “سعید کریمی” اظهار کرد: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مؤدیان مالیاتی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، اعتراض خود نسبت به اوراق را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.
وی افزود: مؤدیان برای بهره مندی از این خدمات باید در سامانه الکترونیک به آدرس www.tax.gov.ir فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» را تایید و ارسال نمایند.
کریمی با اشاره به اینکه پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، توضیح داد: با اجرایی شدن این طرح، برای متقاضیان حساب کاربری ایجاد و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور، در این حساب کاربری بارگذاری و از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت می‌کند؛ در مورد پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.
وی گفت: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر خواهد شد.
کریمی هدف از اجرای این طرح را توسعه دولت الکترونیک و مکانیزاسیون فرایندهای مالیاتی به ویژه بنا به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: الکترونیکی شدن امور مالیاتی باعث تسهیل و تسریع در امور مردم و حرکت به سمت ارتقای حقوق شهروندی است.

  • نویسنده : الهام مهدیان