۶ روستا و واحد صنعتی در دره‌شهر گازدار شد
۶ روستا و واحد صنعتی در دره‌شهر گازدار شد
طی آئینی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دره‌شهر، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و محلی، مشعل گاز در ۳ روستا و ۳ واحد تولیدی و صنعتی دره‌شهر به‌مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر روشن شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، شهرستان دره‌شهر در ردیف مناطق سبز استان قرار گرفته است، گفت: به برکت نظام و انقلاب، هم‌اکنون دورافتاده‌ترین مناطق روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
محمود کشاورز افزود: این روستاها شامل گرز‌لنگر، دره‌دول و فرهاد‌آباد و ۳ واحد تولیدی و صنعتی هستند که در مجموع برای گازرسانی به این روستاها و صنایع، ۱۹ هزار‌ متر شبکه توزیع گاز، اجرا شده است.
وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد صنایع، ۱۶ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده‌است، اظهار داشت: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به صنایع استان با گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی، در کاهش هزینه‌های سوخت، کاهش آلایندگی، پایداری تولید و اشتغال مستمر این واحدها، نقشی فعال ایفا می‌ کند.
وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا، ۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است، تصریح کرد: با گازرسانی به این روستاها بیش از ۲۴۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: علاوه بر این‌ها، ۴ واحد تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۱ میلیون ریال و طول ۳۰ متر شبکه توزیع گاز، تا پایان سال‌جاری به شبکه گازرسانی متصل می‌شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این مراسم از تلاش شرکت گاز استان برای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایلام قدردانی کرد و گفت: گازرسانی به مناطق روستایی استان از میانگین کشوری بالاتر است.
شهریار عباسی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که نتیجه تلاش شرکت گاز ایلام در گازرسانی به مناطق محروم است.
وی اظهار داشت: گاز با صرف هزینه‌های فراوان و عبور از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی به شبکه گاز روستایی متصل می‌شود که انتظار می‌رود با رعایت نکات ایمنی، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیریهای انجام شده و اخذ موافقت وزیر نفت، خوشبختانه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار که سرانه گازرسانی به آنها بیشتر از سرانه مصوب کشوری بود، گازرسانی اجرا و هم‌اکنون از نعمت گاز برخوردار شده اند.
بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه به برکت نظام و انقلاب، گازرسانی به همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان، سال آینده به اتمام می‌رسد، افزود: از اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز استان ایلام در تسریع به گازرسانی به این روستاها که دارای بعد‌مسافت با مرکز شهرستان و استان هستند، تقدیر و تشکر می کنم.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری سپهر ایلام