پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور خوب است/ بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) به تعهدات خود عمل نکرده‌اند
پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور خوب است/ بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) به تعهدات خود عمل نکرده‌اند
استاندار ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفر و همچنین تخصیص اعتبار بسیار خوب بوده است، اما تنها بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “حسن بهرام نیا” روز پنجشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان که با حضور میرهاشمی معاون مدیرکل هماهنگی امور استان‌های نهاد ریاست جمهوری، سلطان پور مشاور معاونت هماهنگی امور استان‌های نهاد ریاست جمهوری و مدیران کل استان، برگزار شد، گفت: استان ایلام یکی از استان‌های کم برخوردار است که مقصد سومین سفر رئیس جمهور بود.

وی در ادامه گفت: دولت سیزدهم با یک هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت قبل روی کار آمد و در آن مقطع دولت با وجود بدهکاری‌های زیاد که حتی برای پرداخت حقوق کارمندان نیز با مشکل مواجه شده بود سفرهای استانی را آغاز کرد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای افزایش اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان در دیداری با رییس جمهور در مرکز با حضور نمایندگان مجلس مشکلات و مسایل استان را مطرح کردم و رئیس جمهور مساعدت نمود و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به استان به متمم سفر اضافه کردند.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفر و همچنین تخصیص اعتبار بسیار خوب بوده است اما تنها بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی افزود: بعنوان نماینده عالی دولت و از طرف مردم ایلام به دلیل اجرا نشدن تعهدات و مصوبات سفر رییس جمهور به ایلام به دو نهاد بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلایه داریم.

بهرام نیا در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد مصوبات سفر رییس جمهور به استان محقق شد و اگر چنانچه این دو نهاد نیز به تعهدات خود عمل کنند جزو استان‌های برتر از نظر تحقق مصوبات سفر رییس جمهور هستیم.

وی اضافه کرد: در حاشیه دیدار مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب با مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان دیدار داشتیم و ایشان قول مساعد دادند که این نهاد در تکمیل بیمارستان ملکشاهی به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: مبلغ خوبی نیز برای آب ملکشاهی بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان گرفتیم و سالهای سال روی زمین مانده است و جزو مصوبات سفر بود.

استاندار ایلام در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های سفر رییس جمهوری به استان، گفت: هم از نظر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و هم از نظر درصد تخصیص اعتبارات در جایگاه بسیار خوبی در کشور هستیم و در مقیاس ملی از نظر تحقق مصوبات سفر در جایگاه خوبی هستیم و از این بابت از رییس جمهور و هیات دولت تشکر می‌کنیم.

وی همچنین از سفر دوم رییس جمهوری دولت سیزدهم به استان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک رییس محترم جمهور به استان سفر خواهد کرد و در این سفر اولویت ما تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های مهم استان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: در بحث مصوبات سفر رییس جمهور تلاش داریم پروژه‌های مهم و اثر گذار به بهره برداری برسد و امیدواریم در اسرع وقت پروژه‌ها تکمیل شوند.

بهرام نیا گفت: مدیران برای تحقق مصوبات سفر پای کار بودند و مدیران باید برای تکمیل پروژه اعتبارات را از وزارتخانه خود جذب کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان