۴۵ مورد جدید ازبتلا به کرونا ویروس در ایلام شناسایی شد/۱ مورد فوتی
۴۵ مورد جدید ازبتلا به کرونا ویروس در ایلام شناسایی شد/۱ مورد فوتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تاکید بر رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس، گفت: در شبانه روز گذشته ۴۵ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام،”محمد کریمیان” ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۸۱۴۳ نفر طی شبانه روز گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۲۰۹ نفر است.

کریمیان با بیان اینکه یک  مورد فوتی امروز متعلق به شهرستان دره شهر است، تصریح کرد:در حال حاضر از ۸۰ نفر بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری بوده و تحت مراقبت های درمانی و پزشکی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون نیز ۷۱۶۶ نفر از بیماران مبتلا نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود: در حال حاضر شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، مهران، دره شهر و چرداول در وضعیت قرمز و شهرستان های ملکشاهی، سیروان، بدره و هلیلان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در شهرستان ایلام در شهرستان ایلام  ۳۸۱۸نفر، در شهرستان ایوان ۷۵۶نفر، در شهرستان مهران ۴۸۹نفر، در شهرستان دهلران ۷۰۸نفر، در شهرستان آبدانان ۵۲۸ نفر، در شهرستان دره شهر ۵۹۰نفر، در شهرستان ملکشاهی ۲۱۲نفر، در شهرستان چرداول ۴۷۷نفر، در شهرستان سیروان ۲۰۸نفر، در شهرستان بدره ۲۴۰ نفر و در شهرستان هلیلان ۱۱۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته در شهرستان یلام ۳۳ مورد جدید، در شهرستان دره‌شهر ۱ مورد جدید، در شهرستان آبدانان ۱ مورد جدید، در شهرستان مهران ۴ مورد جدید، در شهرستان چرداول ۲ مورد جدید و  شهرستان بدره ۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

محمد کریمیان در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم به ویژه عزاداران حسینی، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین شست و شوی مرتب دست و صورت از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

  • نویسنده : الهام مهدیان