۳۸ فقره گواهی تأییدیه آسانسور توسط استاندارد ایلام صادر شد
۳۸ فقره گواهی تأییدیه آسانسور توسط استاندارد ایلام صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در ۸۷ فقره بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل در سه ماهه نخست امسال تعداد ۳۸ فقره گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «مهناز همتی» با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسورها، بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار داشت: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور می باشد.

  • نویسنده : الهام مهدیان