۲ واحد صنعتی بزرگ تولید ماسک در استان ایلام در آستانه راه اندازی است
۲ واحد صنعتی بزرگ تولید ماسک در استان ایلام در آستانه راه اندازی است
سرپرست سازمان صمت استان ایلام گفت: ۲ واحد صنعتی بزرگ تولید ماسک در استان ایلام در آستانه راه اندازی قرار گرفته و قطعاً در آینده نیازهای استان در بخش ماسک تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “رضا محمدرحیمی” ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در فضای مجازی صورت گرفت، اظهار داشت: قبل از ورود ویروس کرونا به کشور، واحد تولیدی ماسک در استان ایلام وجود نداشته است ولی در حال حاضر ۳۲ واحد تولیدی در زمینه ماسک در استان ایلام فعالیت دارند.

وی بیان کرد: مرجع تشخیص استاندارد بودن ماسک‌های تولید شده در استان، دانشگاه علوم پزشکی است و بر کار تولید ماسک‌ها نظارت کامل انجام می‌شود.

محمدرحیمی با اشاره به اینکه ماسک‌های تولیدی در استان که در شبکه داروخانه‌ای در حال توزیع هستند از استاندارد قابل قبولی برخوردارند، افزود: خوشبختانه هم اکنون کمبود ماسک در استان وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌های استان موجود است و در صورت نیاز و کمبود، از دیگر استان‌های کشور نیز می‌توانیم نیاز استان را در زمینه ماسک تامین کنیم.

سرپرست سازمان صمت استان ایلام با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای فصل پاییز و تولید ماسک در استان، افزود: در کل کشور کمبود پارچه تولید ماسک وجود دارد چرا که فقط دو واحد تولیدی در سطح کشور تامین کننده پارچه واحدهای تولیدی ماسک در کشور هستند.

وی ادامه داد: جهت تامین پارچه ماسک برای واحدهای تولیدی در استان، در فاز اول ۵۸۰ هزار مترمربع پارچه مخصوص تولید ماسک وارد استان شده است که با این میزان پارچه می‌توان ۹۰۰ هزار عدد ماسک تولید کرد.

محمدرحیمی با بیان اینکه در فازهای بعدی ۲٫۵ میلیون مترمربع پارچه‌های مخصوص تولید وارد استان می‌شود، افزود: سازمان صمت استان با همکاری بسیج اصناف و خود واحدهای تولید به طور مستمر پیگیر تامین مواد اولیه برای تولید ماسک در استان خواهد بود.

وی در مورد قیمت گذاری ماسک در استان، افزود: ماسک‌های تولید شده بین ۱۳۰۰ تا ۱,۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده و خوشبختانه در این زمینه خیلی کم مسئله گرانفروشی مشاهده می‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان