۲۶ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ثبت شد
۲۶ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ثبت شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۶۵۲ نفر افزایش یافته است، گفت: اگر مردم نکات و اصول بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شروع روند افزایشی ابتلا به این بیماری در استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر “محمد کریمیان” ظهر امروز(۲۲ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد:  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام به  ۶۵۲ نفر طی شبانه روز گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است، افزود:  متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۵۸ نفر  است.

کریمیان با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به شهرستان ایلام با ۳۰۴ نفر است، افزود: شهرستان های ایوان با ۹۵ نفر، مهران با ۵۲ نفر، دهلران با ۴۰ نفر، آبدانان با ۳۴نفر، دره شهر با ۲۸ نفر،چرداول با ۲۹ نفر، ملکشاهی با ۲۰ نفر، سیروان ۱۹، بدره با ۱۸ نفر و هلیلان نیز با ۹ نفر در رتبه های بعدی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، یادآور شد: تا کنون نیز ۴۹۳ نفر از مبتلایان به کرونا با تلاش مدافعان سلامت استان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی  با تاکید بر تداوم رعایت اصول بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از سوی شهروندان، ابراز کرد: مردم شریف استان خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند و بیش از گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.

کریمیان با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، خاطرنشان کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

  • نویسنده : الهام مهدیان