۲۰ روستا و واحد صنعتی‌ و تولیدی در ملکشاهی گازدار شد
۲۰ روستا و واحد صنعتی‌ و تولیدی در ملکشاهی گازدار شد
طی آئینی و با حضور معاون عمرانی استانداری ایلام، فرماندار ملکشاهی، مدیر‌عامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و محلی، مشعل گاز در روستای چشمه‌پهن و ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در ملکشاهی روشن شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمود کشاورز” در این مراسم با اشاره به اینکه روستای چشمه‌پهن از توابع شهرستان ملکشاهی گازدار شده‌است، گفت: برای گازرسانی به این روستا ۷۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر این روستا، ۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط این شهرستان گازدار شده‌اند، اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، ۳۳ میلیارد ۹۶۱ میلیون ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان ملکشاهی دارای ۳ شهر و ۳۰ روستا می‌باشد که تاکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۲۹ روستای آن گازدار شده و تنها روستای باقیمانده این شهرستان، روستای بلوطستان است که تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن به شبکه گازرسانی متصل شود.
کشاورز با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری ۴ واحد صنعتی دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال به شبکه گاز متصل خواهند شد، گفت: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به رونق صنایع، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: با گازرسانی به روستای چشمه‌پهن بیش از ۳۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستا و واحدهای تولیدی و صنعتی، بیش از ۲۲ هزار‌و ۹۵ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.
کشاورز با اشاره به اینکه با گازرسانی به بلوطستان شوهان، ملکشاهی به شهرستانهای سبز استان می‌پیوندد، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، در اقصی نقاط استان روستاهایی که از نظر سرانه هزینه خانوار دارای قابلیت گازرسانی هستند، گازدار شده و به اتمام برسند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به این روستا، ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای ملکشاهی به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد، گفت: خدمات‌رسانی و رساندن سوخت پاک در مناطق روستایی این استان، بالاتر از میانگین کشوری است.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم از گازرسانی به مناطق مختلف استان قدردانی کرد و گفت: دولت سیزدهم به وعده‌های خود در خدمات‌رسانی به مردم صادق است و تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن اجرایی شوند.
سعید هژبری با اشاره به اینکه تلاش شرکت گاز در گازرسانی به مناطق مختلف استان ستودنی است، افزود: سال‌گذشته در دهه‌ی‌فجر، کلنگ‌زنی گازرسانی به این روستا انجام شد و خوشبختانه بعد از یکسال به اتمام رسید که این نشان از خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم است.
وی به گازرسانی به دورترین روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات نظام در حوزه‌های مختلف در جهت رفاه مردم حتی در دورترین روستاها هم قابل لمس است و شرکت گاز استان در بحث گازرسانی به‌خوبی عمل کرده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری سپهر ایلام