۲۰ درصد جمعیت شهرستان هلیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند
۲۰ درصد جمعیت شهرستان هلیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون میزان جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در استان ایلام به صورت میانگین حدود 13 درصد است، گفت: این میزان در شهرستان هلیلان به خاطر محرومیت زیاد منطقه حدود 20 درصد است که امیدواریم با مشارکت دستگاههای گوناگون به زودی شاهد کاهش محرومیت های این منطقه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قنبر موسی نژاد” در آیین واگذاری یک واحد مسکونی در جریان سفر یک روزه استاندار و مسئولان استانی به شهرستان هلیلان که به خانواده مددجوی بی سرپرست در شهر توحید این شهرستان اهدا شد، اظهار کرد:  با تلاشهای و پیگیری های این نهاد و با همکاری برخی دستگاه های دیگر از جمله سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوشبختانه بخش عمده ای از مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان هلیلان برطرف و ۱۷۴ واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان فاقد مسکن در شهرستان هلیلان ساخته شده است که برای ساخت این واحدهای مسکونی هم بیش از ۶۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تعداد اندکی از مددجویان کمیته امداد در شهرستان هلیلان که فاقد مسکن مناسب هستند نیز شناسایی شده و با برنامه ریزی صورت گرفته به حول و قوه الهی تا پایان امسال نیاز مددجویان این نهاد در هلیلان به مسکن به صفر می رسد.

وی بیان داشت: در این مدت انجام هزار و ۳۹ مورد لوله کشی گاز با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و ساخت ۲۰۰ مورد سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۲۰۰ مورد سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و نیز هزار و ۳۹ مورد لوله کشی گاز با اعبار ۲۲ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان از جمله دیگر خدمات کمیته امداد در هلیلان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه در زمینه خدمات عمرانی ۱۵۵ مورد تعمیرات کلی مسکن نیز در این شهرستان صورت گرفته، گفت: در این مدت  هزار و ۵۰۰ مورد خدمت درمانی به مددجویان این نهاد صورت گرفته که در این زمینه نیز ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان هزینه شده است که  البته اینها بخشی از خدمات این نهاد در شهرستان هلیلان و هدیه این نهاد و نظام جمهوری اسلامی برای مردم این شهرستان بوده است.

 موسی نژاد در خصوص واگذاری این واحد مسکونی به مددجوی بی سرپرست هلیلانی نیز افزود: این خانواده قبلا در یکی از روستاهای منطقه زردلان ساکن بوده که بخاطر نداشتن مسکن مناسب در آن منطقه و نیز تحصیل فرزندانش مجبور به مهاجرت به شهر توحید شده است.

 وی خاطرنشان کرد: این نهاد با مشارکت خیرین و اقوام این خانواده ابتدا یک قطعه زمین مناسب برای وی تهیه کرده که برای ساخت این واحد مسکونی در زیربنای ۹۰ متر، ۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان