۲۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش کمیته امداد است
۲۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش کمیته امداد است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت:۳۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر تحت پوشش این نهاد در استان هستند که این میزان معادل۲۰ درصد جمعیت استان است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قنبر موسی نژاد” اظهار داشت: در حال حاضر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام، ۲۰ درصد این جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند و کمیته امداد  افتخار خدمت گذاری به این خانواده ها را دارد.

 وی با بیان اینکه  در سال گذشته ۴۵۰۰ فعالیت عمرانی در سطح استان صورت گرفته است،گفت:  در بحث مسکن محرومین در استان اقدمات خوبی انجام شده و امسال تا پایان سال ۱۵۰واحد روستایی برای افراد تحت پوشش ایجاد خواهیم کرد.

 مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه  زنان سرپرست خانوار در استان ۱۳هزار نفر هستند، گفت: ۱۸۰۰یتیم زیر ۱۵سال، ۲هزار فرزند محسنین که پدر آنها در قید حیات است ولی بنا به مشکلات ناشی از طلاق، اعتیاد، زندانی و یا مطلقه بوده که نیازمند توجه خیرین هستند.

 وی عنوان کرد: ۲هزار کودک زیر ۵سال در استان ایلام وجود دارد که دچار سو تغذیه هستند از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و ماهیانه سبد کالا به آنها اختصاص داده می شود.

 موسی نژاد به ۶۰۰بیمار صعب العلاج در استان اشاره کرد و گفت: این افراد ماهیانه از کیمته امداد مبالغی دریافت می کنند ولی نیاز آنها بیشتر از پرداختی  است و در شرایط که بیماری کرونا به وجود آورده است مراجعات افراد غیر پوشش برای کمک های موردی زیاد شده که انتظار است مسئولان در این شرایط منابع در اختیار ما قرار بدهند تا به افراد مورد نیاز که تحت حمایت نیستند کمک کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸میلیارد تسهیلات قرض الحسنه امدادی در حوزه های مختلف اشتغال، ودیعه مسکن، وام کارگشایی، درمان و.. در استان پرداخت شده است و حدود ۱۵۰میلیارد تومان تا پایان سال هدف گذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲میلیارد ۵۰۰میلیون تومان صدقه از محل صندوق صدقات جمع آوری شده است ولی امسال باتوجه به شرایط کرونا و عدم مراجعه همکارن جهت جمع آوری صندوق صدقات در سه ماه اول سال جاری ۲۶۰میلیون تومان جمع آوری شده است و انتظار است که مردم از روش های نوین الکترونیکی صدقات خود را پرداخت کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان