۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام ثبت شد
۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام ثبت شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۷۵۲ نفر افزایش یافته است، گفت: هم استانی های عزیز ایلامی همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر “محمد کریمیان” ظهر امروز(۲۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته  در استان به تعداد ۷۵۲ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است، ابراز کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک  مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام گزارش شده که بر این اساس تا کنون ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام ابراز کرد: طی شبانه روز گذشته ۴ مورد در شهرستان ایلام، ۳ مورد در شهرستان ایوان، ۳ مورد در  شهرستان دهلران، ۱مورد در شهرستان دره شهر، ۱ مورد در شهرستان بدره، ۱ مورد در شهرستان سیروان، ۲ مورد در  شهرستان آبدانان و ۱  مورد در  شهرستان ملکشاهی  و ۱ مورد نیر د شهرستان مهران از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۶۰۱ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

کریمیان با بیان اینکه شهرستان ایلام با ۳۲۹ مبتلا و ۱۸ مورد فوتی بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در استان دارد، افزود: شهرستان های ایوان ۱۰۹ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، مهران ۵۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی، دهلران ۵۶ مبتلا و ۳ مورد فوتی، دره شهر ۳۹ مبتلا و ۶ مورد فوتی،  ملکشاهی ۲۱ مبتلا و ١ مورد فوتی، آبدانان ۴۲ مبتلا و ۱ مورد فوتی،  بدره ۳۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی،  سیروان ۲۵ مبتلا و ٣ مورد فوتی،  چرداول ۳۵ مبتلا و ۳ مورد فوتی و هلیلان ۹ مبتلا و بدون فوتی در رده های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، خاطرنشان کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

  • نویسنده : الهام مهدیان