۱۵ روستا در اقصی نقاط ایلام گازدار شدند
۱۵ روستا در اقصی نقاط ایلام گازدار شدند
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۱۵ روستا در اقصی نقاط استان ایلام در طول ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «محمود کشاورز» با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان نیز بسته شود، افزود: از این تعداد ۷ روستا در هلیلان، ۵ روستا در دهلران، یک روستا در ملکشاهی، یک روستا در ایوان و یک روستا در مهران بوده است.
وی اظهار داشت: این روستاها شامل روان از ایوان، پیامن سفلی، علیا و وسطی، سره ویان، سول آباد، داربید کرنی و گشور از توابع هلیلان، کعب الحاج، چم هندی، هاویان، شهرک کاور توه طاق و ابوغویر از توابع دهلران و بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی، سرتنگ زعفرانی از مهران هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با گازرسانی به این ۱۵ روستا، بیش از ۴۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر یکهزارو ۶۹۶ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
کشاورز تأکید کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری بسته می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.
کشاورز تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵۷۰ روستا گازدار، ۱۷ روستا در دست اجرا، ۶ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۴۴ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان