۱۵۰ هزار پرس غذا در طرح «اطعام مهدوی» در اختیار نیازمندان قرار می گیرد
۱۵۰ هزار پرس غذا در طرح «اطعام مهدوی» در اختیار نیازمندان قرار می گیرد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با اشاره به اینکه امسال ۸ آشپزخانه در نقاط مختلف استان در راستای اطعام نیازمندان راه اندازی می شود گفت: پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار پرس غذا تحت عنوان «اطعام مهدوی» در طول ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان قرار گیرد .

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از جزمان، “قنبر موسی نژاد” اظهار کرد: مردم عزیز می توانند برای مشارکت در این امر حسنه کمک های خود را به کمیته امداد و پویش بخشش ایرانیان تخصیص دهند.

وی تصریح در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، تعدادی از همشهریان اعم از مددجویان تحت پوشش و افرادی که از بحث کرونا آسیب دیده اند، به دلیل تعطیلی برخی صنوف دچار مشکل شده اند که به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، کمیته امداد نیز پویشی را تحت عنوان پویش «بخشش ایرانیان» برای کمک به نیازمندان راه اندازی کرده است.

 موسی نژاد افزود: پویش بخشش ایرانیان برای رفع مشکلات نیازمندان  افراد آسیب دیده از کرونا با استفاده از ظرفیت نیکوکاران، خیرین و مردم نوع دوست  راه اندازی شده و مردم عزیز هم استانی می توانند با اختصاص کمک های خود به این پویش، کمیته امداد را در راستای کمک هرچه بیشتر به نیازمندان یاری کنند.

 مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در استان ایلام ۶ هزار طرح خودکفایی مددجویان کمیته از محل وام های قرض الحسنه بانک های عامل شامل مشاغل خرد و خانگی وجود دارد که با توجه به شیوع کرونا، صاحبان این مشاغل که از افراد تحت پوشش بوده اند دچار مشکل شده و لازم است برای کمک به این نیازمندان نیز اقداماتی انجام شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۲ هزار خانوار در استان ایلام تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، افزود: در سال های گذشته طرح اطعام نیازمندان و سفره های کریمانه در راستای کمک به نیازمندان در استان انجام می شد اما در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان اجرای این طرح در استان وجود ندارد.

 موسی نژاد یادآور شد: بر این اساس امسال ۸ آشپزخانه در نقاط مختلف استان راه اندازی می شود که مردم عزیز هم استانی می توانند برای فعالیت هر چه بیشتر این آشپزخانه ها در راستای اطعام نیازمندان، کمک های خود را به کمیته امداد و پویش بخشش ایرانیان تخصیص دهند، در این آشپزخانه ها غذا با رعایت کامل اصول بهداشتی طبخ می شود و در بسته بندی های بهداشتی با رعایت حفظ کرامت خانوادهای نیازمند در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با تاکید بر اینکه انتظار می رود امسال با کمک مردم استان بستر کمک به نیازمندان بیش از سال های گذشته فراهم شود، گفت: در نشست های هماهنگی به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مشارکت خوب استاندار محترم، مسولان و همکاری بسیج و پایگاه های مقاومت، یک تقسیم کار در کمک رسانی به نیازمندان انجام شده است و به گونه ای عمل خواهد شد که بدون موازی کاری با شناسایی افراد نیازمند، همه نیازمندان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار پرس غذا تحت عنوان «اطعام مهدوی» در طول ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان قرار  گیرد و  انشاالله بتوانیم نیازمندان دیگر و افراد آسیب دیده از کرونا در استان  نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

  • نویسنده : ایرج ملکی
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان