۱۴۱ رسانه در استان ایلام فعالیت می کنند
۱۴۱ رسانه در استان ایلام فعالیت می کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۱۴۱ رسانه در استان گفت: از این تعداد ۳۲مورد چاپی، ۶۸مورد برخط و ۴۱مورد نیز غیربرخط است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ «علی هوشمند» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام و آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای افق روشن به برپایی قرارگاه رسانه‌ای اربعین در شهرستان مهران اشاره و اظهار کرد: در این قرارگاه، بیش از ۱۷ روز فعالیت و حضور ۱۵۰ خبرنگار مورد توجه همگان قرار گرفت، همچنین بیش از ۷۰۰ اثر محتوایی توسط خبرنگاران در ایام اربعین منتشر شد.

وی افزود: امسال ۶۲مجوز سرپرستی روزنامه سراسری برای فعالیت در استان صادر که با احتساب آن اکنون ۱۵۰سرپرستی روزنامه سراسری در استان فعالیت دارد و همچنین هفت مجوز سایر رسانه ها شامل هفته نامه، فصل نامه و پایگاه خبری نیز امسال مجوز گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از صدور مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی طی سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: این کنسرت‌ها با اجرای ۱۱۲هنرمند و حضور پنج هزار و ۳۰۰مخاطب در استان برگزار شده است.

وی از اجرای عمومی ۱۰گروه نمایشی، ۱۵۰ سانس نمایش صحنه‌ای با سه هزار مخاطب خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

هوشمند به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۴۱هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰میلیارد ریال در قالب ۳۰۰عنوان چاپ شده که از این تعداد ۲۵عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده که همگی بین مدارس، مساجد، کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی، پیرایشگاه‌ها، مطبوعات و کتابخانه شخصی توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: امسال ۴۰۰برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با موضوع قرآن و عترت برگزار شده است.

هوشمند از تحصیل ۱۲۰دانش آموز در ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران خبر داد و تصریح کرد: این افراد در رشته‌های نمایش، نقاشی، موسیقی و سینما تحصیل که امسال ۱۰نفر آن‌ها در کنکور سراسری در رشته‌های نمایش و موسیقی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: برگزاری رویداد فرهنگی مهران دروازه آسمان در استان ایلام، آیین بزرگداشت استاد خداداد ابراهیمی، آیین رونمایی و معرفی پنج گنج نظامی به زبان کردی، انتخاب روستای پشت قلعه شهرستان آبدانان به عنوان روستای دوستدار کتاب برای اولین بار در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور، برگزاری ویژه برنامه‌های روز خبرنگار، صدور و تمدید مجوز نشر، صدور و تمدید مجوز چاپ، تقدیر از هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و… از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان