۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد/ افزایش تعداد مبتلایان به ۷۰۲ نفر
۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد/ افزایش تعداد مبتلایان به ۷۰۲ نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۷۰۲ نفر افزایش یافته است، گفت: تداوم رعایت اصول بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند از سوی شهروندان ایلامی همچنان باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، دکتر “محمد کریمیان” ظهر امروز(۲۵ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به تعداد ۷۰۲ نفر  افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۵۸  نفر فوت کرده اند، افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

کریمیان با اشاره به اینکه تا کنون نیز ۵۳۵ نفر از مبتلایان با اقدامات پزشکی و تلاش مدافعان سلامت بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود: مردم عزیز هم استانی ایلام باید همچنان خطر ایتلا به ویروس کرونا را جدی بگیرند و با توجه به شروع به فعالیت برخی واحدهای صنفی و مراکز خدماتی  باید بیش از گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه شهرستان ایلام با ۳۱۹ مبتلا و ۱۸ مورد فوتی بیشترین آمار  ابتلا به کرونا را در استان دارد، افزود: شهرستان های ایوان ۹۹ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، مهران ۶۵ مبتلا و ۶ مورد فوتی، دهلران ۴۹مبتلا و ۳ مورد فوتی، دره شهر ۳۲ مبتلا و ۶ مورد فوتی،  ملکشاهی ۲۰ مبتلا و ١ مورد فوتی، آبدانان ۳۶ مبتلا و ۱ مورد فوتی،  بدره ۲۷ مبتلا و ۳ مورد فوتی،  سیروان ۲۱ مبتلا و ٣ مورد فوتی،  چرداول ۳۳ مبتلا و ۳ مورد فوتی و هلیلان ۹ مبتلا و بدون فوتی در رده های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد، ابراز کرد: از عموم مردم شریف استان درخواست می شود که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس در استان باشند.

کریمیان با تاکید بر خودداری شهروندان از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با کرونا، قطع زنجیره انتقال آن است که در این زمینه رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش میزان ابتلا بهترین کمک به کادر درمانی است.

  • نویسنده : الهام مهدیان