۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد/ برگزاری مراسمات عزاداری در فضای بسته مساجد و حسینیه ها ممنوع است
۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد/ برگزاری مراسمات عزاداری در فضای بسته مساجد و حسینیه ها ممنوع است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۰۸ مورد جدید از ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام شناسایی شده است، گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان و فعالیت هیات مذهبی، به جهت حفظ سلامت عزاداران حسینی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی برگزاری مراسم در فضای بسته مساجد و حسینیه ها ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: شمار مبتلایان به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۷۷۰۳ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان  گزارش شده است و بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۲۰۴ نفر است.

کریمیان با بیان اینکه ۲ مورد فوتی امروز مربوط به شهرستان ایلام است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۹۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و تحت مراقبت های درمانی و پزشکی قرار دارند، همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون نیز ۶۷۷۸ نفر مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام یادآور شد: در شبانه روز گذشته  در شهرستان ایلام ۵۵ مورد جدید،  در شهرستان دهلران ۱ مورد جدید، در شهرستان دره‌شهر ۶ مورد جدید، در شهرستان آبدانان ۳ مورد جدید، درشهرستان مهران ۲۲ مورد جدید،  در شهرستان چرداول ۱۴ مورد جدید، در  شهرستان بدره ۱ مورد جدید، در شهرستان ملکشاهی ۱ مورد جدید، در شهرستان سیروان ۲ مورد جدید و در شهرستان هلیلان ۳ مورد جدید از ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

کریمیان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در شهرستان ایلام۳۵۴۸ نفر، در  شهرستان ایوان ۷۱۰ نفر، در شهرستان دهلران ۶۹۰ نفر، در  شهرستان دره‌شهر  ۵۸۰ نفر، در  شهرستان آبدانان۵۱۸ نفر، در  شهرستان مهران  ۴۶۸ نفر، در شهرستان چرداول  ۴۵۲ نفر، در شهرستان بدره ۱ ۲۲۲ نفر، در شهرستان ملکشاهی  ۲۱۰ نفر، در شهرستان سیروان ۱۹۲ نفر و در شهرستان هلیلان  ۱۱۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس همچنان در ۱۵ شهریورماه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد:  در جلسه‌ روز شنبه‌ آینده یا هفته‌ بعد از آن، به صورت دقیق نحوه‌ی بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه افزود: اگر قرار بر بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس باشد، قطعا دانشگاه علوم پزشکی استان وظیفه‌ خود میداند که در شروع سال تحصیلی تمامی مدارس را ضدعفونی و در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کند.

وی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسمات و عزاداری های ماه محرم، گفت: هماهنگی های لازم مبنی بر برگزاری مراسمات و عزاداری های ایام سوگواری سید و سالا شهیدران حضرت امام حسین(ع) با نهادهای مرتبط و هیئت های عزاداری انجام شده و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی برگزاری مراسم در فضای بسته مساجد و حسینیه ها ممنوع است.

کریمیان با بیان اینکه هم استانی های عزیز همچنان باید به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست و صورت همچنان توصیه ما به شهروندان است و باید گفت که بهترین راه مقابله با ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس است.

  • نویسنده : الهام مهدیان