یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است
یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است ، اظهار داشت:شهدا درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند وامروز همین روحیه ایثار و شهادت طلبی باعث عزت و اقتدار ملت در جهان شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “جمال شاکرمی” در آئین گرامیداشت یادواره شهدای بمباران لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش و ۴۲ شهید روستای بیشه دراز به رشادت های مردم ولایتمدار این منطقه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مقاومت و ایثار مردم بیشه دراز در زمان جنگ به گونه‌ای بود که بسیاری از آنها نظاره‌گر شهادت فرزندان خود بودند که صحنه‌های زیبا و حماسه‌های ماندگاری در این روستا به جا گذاشتند و ۴۲ شهید تقدیم انقلاب و آرمانهای نظام کردند.

وی افزود: حماسه های مردم مقاوم منطقه بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران در زمان جنگ تحمیلی برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به توطئه ها ی دشمنان در طول ۴۲ سال ازعمر با برکت انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: حضور ملت درهمه صحنه های دفاع از انقلاب و ارزش ها،نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

سردار شاکرمی خاطرنشان کرد: هر چه عزت،حرمت، مقام معنوی وجود دارد خداوند به شهدا اعطا کرده است، این عزیزان با نثار جان خود روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه کردند.

وی از برگزاری کنگره فرماندهان و ۳ هزار شهید استان ایلام خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدای بمباران لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش و ۴۲ شهید روستای بیشه دراز در شهرستان مرزی دهلران مقدمه ای برای این کنگره با عظمت در آذرماه سال جاری است.

وی اظهار داشت: تلاش برای برگزاری مراسم های فرهنگی در جاهایی که دارای برجستگی هایی هستند باعث شد که بیشه دار به عنوان یکی از مناطق مهم که در دوران دفاع مقدس مردان و زنان آن رشادت‌های ماندگاری بر جای گذاشتند بعنوان محل برگزاری این یادواره انتخاب شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان