گازرسانی به ۵۱۷ روستا در ایلام/ ۹۹ روستای دیگر استان در دست اقدام است
گازرسانی به ۵۱۷ روستا در ایلام/ ۹۹ روستای دیگر استان در دست اقدام است
سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای گازرسانی در این استان تاکنون، ۵۱۷ روستا در اقصی نقاط استان گازدار شده‌ است، گفت: هم‌اکنون کار گازرسانی به ۹۹ روستای دیگر در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمود کشاورز” در بازدید سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از شرکت گاز استان ایلام افزود: از مجموع ۶۲۴ روستای استان، ۵۱۷ روستا گازدار شده و ۹۹ روستای دیگر در دست اقدام است که با اتمام این تعداد ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد می‌رسد که از ضریب کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه با تلاش جهادی همکاران، خوشبختانه به مناطق محروم و یا در حال توسعه توجّه ویژه‌ای شده‌است، اظهار داشت: شرکت گاز نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارد و خدمات ‌دهی به مناطق محروم روستایی سبب کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها، رونق اقتصادی در روستاها و کاهش هزینه‌های خدمات برای خانوارها می‌شود.
سرپرست شرکت گاز استان تصریح کرد: با پیشرفت گازرسانی در سطح استان، تغییر فاز این مجموعه از یک شرکت پروژه‌محور به یک شرکت بهره‌بردار ضروری است.
کشاورز خاطر‌نشان کرد: این تغییر استراتژی با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت‌الکترونیک در این شرکت آغاز شده و در آینده نزدیک نیز باقیمانده این تغییرات ضروری استمرار خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه ساختار این شرکت بر‌اساس قابلیت‌های موجود و طرح‌های توسعه‌ای بازنگری می‌شود، اظهار داشت: حذف قبوض کاغذی بعنوان اولین شرکت استانی در سطح کشور، ایجاد سیستم نشت‌یابی GIS محور و پیاده‌سازی GIS در سطح شرکت از نمونه کارهایی است که در راستای این تغییر استراتژی صورت گرفته است.
سرپرست شرکت گاز استان با بیان اینکه مقاوم‌سازی پروژه‌های خطوط لوله و تاسیسات گازرسانی می‌بایست در اولویت کاری قرار گیرد تا تاب‌آوری و ایمنی آنها نسبت به گذشته افزایش یابد، گفت: باتوجه به اینکه عملیات گازرسانی شهری و روستایی در این استان در مراحل پایانی است، می‌بایست ساختاری متناسب با فعالیت‌های آتی شرکت بر مبنای خدمات‌رسانی و ارتقای کیفی خدمات به ذینفعان بازآراریی و بازنگری شود.
کشاورز با اشاره به اینکه ادامه فعالیت‌ها می‌بایست بصورت جهادی در تمام عرصه‌های خدمت رسانی به ذینفعان و اجرای پروژه‌ها با حداکثر توان انجام شود تا شاهد افزایش رضایتمندی جامعه هدف باشیم، افزود: در راستای پایداری شبکه و افزایش تاب‌آوری می‌بایست ۳ حوزه گازرسانی شرق، شمال و جنوب استان که دارای منابع تامین گاز متفاوتی هستند با تعریف پروژه‌های جدید گازرسانی، به یکدیگر متصل شوند.
همچنین در این بازدید، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از گازرسانی ۱۰۰ درصدی جامعه شهری و ۹۷ درصدی مناطق روستایی استان قدردانی کرد و گفت: شرکت گاز استان با گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی برگ زرینی به افتخارات خود افزوده است.
“سارا فلاحی” افزود: شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم روستایی استان کارنامه موفقی دارد و انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت برای گازدار شدن روستاهایی که از لحاظ قوانین و مقررات جاری فاقد توجیه اقتصادی هستند از طرق‌ مختلف رایزنی و برنامه‌ریزی کند.
وی با بیان اینکه احداث بیمارستان تخصصی نفت و گاز استان یکی از نیازهای اساسی برای نگهداشت کارکنان و خانواده‌های آنان است اظهار داشت: احداث بیمارستان تخصصی توسط مجموعه وزارت نفت در استان علاوه بر خدمات‌دهی به جمعیت طبی تحت پوشش، می تواند به آحاد مختلف مردم خدمات‌رسانی نماید و کمبودهای امکانات درمانی استان را پوشش دهد، انتظار می‌رود پیگیری این موضوع مهم در دستور کار قرار گیرد.
فلاحی با اشاره به اینکه ایلام می‌بایست در زمینه های مختلف در سطح ملّی معرفی شود تا بتوان از داشته های آن استفاده کرد، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد نفت و گاز در این استان قرار دارد ولی بدلیل عدم استقرار مستقل دفتر نفت و گاز هیچ گونه کمکی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی متناسب با برداشت از ذخیرهای نفت و گاز استان به جامعه هدف ارائه نمی‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان