کودکان ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در  هفته گذشته بوده اند
کودکان ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در  هفته گذشته بوده اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۰ درصد مبتلایان که در هفته گذشته در کشور رویت شده‌اند، کودکان بوده‌اند که این از نکات مهمی است که باید بیش از پیش با آن توجه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام اظهار کرد: در طی هفته گذشته تقریباً سویه غالب کشور امیکرون بوده و این سویه کرونا در کل کشور رویت شده و آمار مبتلایان به شدت در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: در استان ایلام نیز آمار مبتلایان افزایشی است اما هنوز آمار بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: ۲۰ درصد مبتلایان که در هفته گذشته در کشور رویت شده‌اند، کودکان بوده‌اند که این از نکات مهمی است که باید بیش از پیش با آن توجه داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

کریمیان با اشاره به اینکه درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۹.۱ درصد است، افزود: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۷۸.۹ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم معادل ۲۱.۲ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول در استان ۹۴.۶ درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم ۷۹.۶ درصد است.

  • نویسنده : الهام مهدیان