کلنگ‌زنی فاز اول دسترسی به دریاچه‌های دوقلوی ایلام در دهه فجر
کلنگ‌زنی فاز اول دسترسی به دریاچه‌های دوقلوی ایلام در دهه فجر
مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان ایلام گفت: فاز اول دسترسی به دریاچه‌های دوقلوی شهرستان آبدانان در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام،”عبدالمالک شنبه‌زاده” با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول بهسازی و راه دسترسی به دریاچه‌های دوقلوی شهرستان آبدانان با اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با اشتغالزایی ۷ نفر درایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کلنگ‌زنی می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه ایجاد زیرساخت گردشگری در دریاچه‌های دوقلو مورد استقبال گردشگران و مردم استان قرار می‌گیرد، افزود: چشمه‌های دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی‌نظیر در کشور است که به منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه ایجاد این گونه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری می‌شود، تصریح کرد: دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین دست است که عمق هرکدام از آن‌ها بیش از ۲۰ متر بوده که توسط یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به هم متصل شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام