کرمانشاه به عنوان نماد وحدت شیعه و اهل تسنن شناخته شده است
کرمانشاه به عنوان نماد وحدت شیعه و اهل تسنن شناخته شده است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: در کشور کرمانشاه به عنوان نماد وحدت شیعه و اهل تسنن شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری بسیاری از مراسم‌ها با محدودیت رو به رو شده است و برنامه‌ها بیشتر در بستر فضای مجازی انجام خواهد گرفت.
وی افزود: در همین راستا استودیویی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آغاز به کار کرده و سعی شده با حضور علما و شخصیت‌های تأثیرگذار مذهبی کلیپ‌هایی را جهت انتشار در هفته وحدت تهیه کرده‌ایم.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت، تصریح کرد: گفتگوها و میزگردهایی در حوزه وحدت اسلامی و همچنین مستند برادران ایران با موضوع خدمات نظام اسلامی به مناطق اهل سنت از شبکه زاگرس در این هفته پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: تولید و انتشار برنامه‌های تقریبی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در قالب عکس نوشته، کلیپ، ارسال پیامک، اطلاع رسانی عناوین هفته وحدت و برگزاری مسابقه پیامکی از دیگر اقدامات مجموعه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در هفته وحدت است.
فاضلی با بیان اهمیت وحدت به عنوان یکی از ارکان شعائر اسلامی و ضرورت زنده نگه داشتن این شعائر، گفت: اگر وحدت در جهان اسلام حاکم باشد، دنیای غرب با وجود تمام امکانات رسانه‌ای جرأت نمی‌کند به قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) توهین کند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به اهداف برگزاری هفته وحدت در کشور، عنوان کرد: حفظ و تحکیم وحدت اسلامی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و استان کرمانشاه به واسطه زحمات آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و مرحومان ماموستا غفوری و محمد محمدی به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته شده است.
وی ادامه داد: یکی از کارهای برجسته نظام اسلامی تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف اتحاد امت اسلامی است که دانشگاه مذاهب اسلامی نیز راه اندازی شده که امتیاز تأسیس یک شعبه در شهرستان روانسر گرفته شده است.
فاضلی با اشاره به فعالیت ۲۰ حوزه علمیه برای طلاب اهل سنت در استان کرمانشاه، تصریح کرد: ۱۷۰ طلبه اهل سنت در این حوزه‌ها در حال تحصیل هستند و از خدمات معافیت تحصیلی، کمک هزینه تحصیل، بیمه و بازنشستگی، وام ازدواج بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: ۵۴۶ نفر از روحانیون اهل سنت کرمانشاهی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: هر ساله همایشی در هفته وحدت با حضور ۵۰۰ نفر از صاحب نظران شیعه و سنی برگزار می‌شد که امسال به دلیل شرایط قرمز کرونایی، برگزاری این همایش به تعویق افتاد.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان