پیگیری انعقاد تفاهم نامه دو جانبه دیپلماسی مهارتی بین استان‌های ایلام و واسط عراق
پیگیری انعقاد تفاهم نامه دو جانبه دیپلماسی مهارتی بین استان‌های ایلام و واسط عراق
در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استان های ایلام و واسط عراق تفاهم نامه دو جانبه دیپلماسی مهارتی بین استان‌های ایلام و واسط عراق منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «علی درویشی» با ابراز خرسندی از حضور در استان واسط همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم این روز را به مقامات آموزش و پرورش استان واسط تبریک گفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان ایلام در میزبانی از زوار دو کشور، این مهم را در افزایش قرابت و همکاری و همگرایی مؤثر دانست و هدف سفر خود را استفاده از ظرفیت دو استان برای همکاری های علمی و آموزشی به ویژه در بحث دیپلماسی مهارتی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های قابل توجه به ویژه هنرستان های فنی در رشته های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات، هنر و … است و برای ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان برنامه های خوبی اجراء نموده و می توانیم با استفاده از این ظرفیت برای همکاری های دو جانبه، گام های مؤثری برداریم.

درویشی تصریح کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران افزایش تعاملات مرزی با استفاده از دیپلماسی مهارتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن دعوت از مسئولان آموزش و پرورش استان واسط برای حضور در ایلام و مشاهده ظرفیت های آموزشی و پرورشی استان، اعلام داشت که دستگاه تعلیم و تربیت استان برای میزبانی از دانش آموزان و در اختیار گذاشتن تجربیات، آمادگی کامل دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان واسط نیز در این دیدار با خوش آمدگویی به میهمانان، این جلسه را در راستای افزایش شناخت از ظرفیت های دوجانبه مؤثر دانست و گفت: با پیگیری و رایزنی های بعدی می توانیم توافقات خوبی را انجام دهیم.

احمد شهاب حمد تصریح کرد: آموزش و پرورش استان واسط این آمادگی را دارد در خصوص گسترش همکاری و استفاده از ظرفیت های موجود، تعاملات بیشتری انجام دهد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، گفتگوهای کارشناسی انجام و طرفین با بیان توانمندی و قابلیت های خود، زمینه های مختلف همکاری را مورد بررسی قرار دادند.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام