تلاش همه جانبه شهرداری لومار برای توسعه عمران شهری
تلاش همه جانبه شهرداری لومار برای توسعه عمران شهری
الهام مهدیان خبرنگار پایگاه خبری جزمان/ شهرداری لومار در دوره جدید تلاش زیادی کرده است تا بتواند در زمینه های مختلف عمران شهری قدمهای مثبتی بردارد، شهردار موفق، انتخاب آگاهانه شورای اسلامی شهر می باشد که به نظر می رسد انتظارات مردم سیروان در انتخاب شهردار با تجربه، با تخصص، کارآمد و غیره محقق شده است.

گشایش دروازه توسعه شهری با انتخاب شهرداران کارآمد محقق خواهد شد و شورای شهر لومار با این انتخاب توانسته به دور از گرایش های سیاسی و خرد جمعی به نتیجه ای برسد که یکی از فرزندان بومی منطقه که به مشکلات شهری واقف بود، انتخاب کند و با این اقدام برگ زرینی به افتخارات خود افزودند.

تجربه، دانایی، آگاهی، هوشمندی ، توانایی ، داشتن قابلیت ، کارآمدی ، دلسوزی و هزاران شاخص دیگر از ویژگی های یک شهردار خوب است که به  نظر می رسد شورای اسلامی شهر لومار ضمن آگاهی به موارد یادشده، عزم خود را جزم کرده اند تا لومار به عنوان مرکز شهرستان سیروان بتواند در زمره شهرهای برخوردار کشور قرار گیرد.

هرچند شهرستان سیروان در زمینه های مختلف با مشکلات فراوانی روبرو است ولی در زمینه شهرسازی و عمران شهری قدمهای قابل توجهی برداشته شده است و این مهم مدیون زحمات شهردار و شورای اسلامی شهر لومار خواهد بود.

با اینکه شهرداری لومار از لحاظ درآمد ضعیف می باشد ولی با رایزنی های شهردار و اعضای شورای شهر در بین خیرین و سیروانی های مقیم مرکز و مسئولان در سطح شهرستان، استانی و ملی، توانسته اند کمک های خوبی در زمینه های مختلف توسعه شهری جذب کنند.

وسعت شهر لومار ۱۷۹ هکتار است که تاکنون ۸۶ هزار متر مربع فضای سبز در آن ایجاد و دارای  49 هکتار معابر است که ۶۰ درصد  آن تکمیل گردیده است.

شهردار لومار با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۳۲ متر مربع است، گفت: در سال گذشته بیش از یکهزار و ۸۰۰ اصله نهال و یکهزار و ۷۰۰ جعبه گل فصلی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال کاشته شده است.

“محمد کاظمی” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: با احداث یک واحد گلخانه و نهالستان، گل ها و نهال های مورد نیاز شهرداری در سال ۹۹ تامین می‌شود و در راستای ایجاد نشاط و تفریح در بین کودکان ۲ ست بازی در محله فرهنگیان و بوستان ولایت نصب شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ها، برای تامین روشنایی بوستان ولایت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: اقدامات قابل توجهی برای فضای سبز و مناظر شهری انجام شده که خروجی آن برای شهروندان قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در سطح شهر لومار انجام شده است، اظهار داشت: زیرسازی و آسفالت بلوار درویشان، بلوار شهید بهشتی ، خیابان جمهوری ، خیابان سیمره ، خیابان امام خامنه ای ، روکش آسفالت بوستان ولایت و روکش آسفالت خیابان معلم محله فرهنگیان تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی معابر و خیابان های سطح شهر بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع برای اجرای آسفالت و معابر مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل بازآفرینی و سازمان شهرداریها هزینه شده است.

شهردار لومار به سیل بند اجرا شده اشاره و تصریح کرد: سیل بند بلوار شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و دیوار حائل بلوار درویشان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری در محلات سطح شهر لومار انجام گردیده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری ۴ هزار متر جدول گذاری در دست اقدام است که ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

شهردار لومار به پیاده رو سازی در سطح شهر لومار اشاره کرد و گفت: لاین شمالی بلوار امام خمینی(ره) به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مربع انجام و قرارداد آن تا پنج هزار متر مربع در دست اقدام می باشد که در این راستا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کاظمی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا می باشد، افزود: در سال گذشته ساختمان آتش نشانی در دو طبقه و دو آشیانه به مساحت یکهزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: پروژه تعریض بلوار درویشان با انعقاد ۹ تفاهمنامه با مالکان پس از سال‌ها انجام و در سال گذشته با انضباط مالی که ایجاد شد بدهی های شهرداری به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و حقوق و مزایای کارکنان به روز شده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های شهرداری به دستگاههای خدمات رسان از جمله آب ، برق ، گاز ، مخابرات و غیره پرداخت شده است، اظهار داشت: بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی تقسیط شده و در حال پرداخت می باشد و طلب اداره امور مالیاتی از شهرداری از طریق اوراق تسویه تهاتر گردیده است.

شهردار لومار با بیان اینکه بودجه داخلی این شهرداری در حوزه منابع داخلی ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این دستگاه در حال حاضر محکومیت قضایی ندارد.

کاظمی به برنامه های این شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: تکمیل بلوار امام خمینی(ره) شامل موزائیک فرش، فضای سبز و تامین روشنایی و احداث سیل بند محله رنگینی شامل جدول گذاری به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ متر ، موزائیک فرش به میزان ۵ هزار متر مربع و تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام و همچنین زیرسازی معابر به میزان ۳۰ هزار متر مربع و نصب شهر بازی و ست ورزشی در محلات و جذب قیر رایگان از محل بازآفرینی و آسفالت معابر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ایجاد درآمد پایدار یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حال پیگیری است و یکی از مشکلات شهرداری مستهلک بودن ماشین آلات شهرداری می باشد و خواستار تخصیص ماشین آلات جدید به شهرداری از طریق مسؤلین شد.

وی ادامه داد: شهرداری لومار با نقش فعال در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا بیش از ۲۴ مرحله اقدام به ضدعفونی شهر کرده است.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر لومار به جذب اعتبارات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با رایزنی های انجام شده در مرکز کشور و خیرین بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان برای شهرداری لومار جذب شده است و در سال جاری نیز برای این مهم قول های مساعدی گرفتیم که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

“ناصر مرادی” با بیان اینکه  تفاهم نامه های زیادی با مردم برای تعریض خیابان ها و معابر به تصویب شورای شهر لومار رسیده است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در نظر است که افرادی که دارای تمکن مالی هستند در اجرای عمران شهری، شهرداری را یاری کنند.

وی اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده قرار است که وسایل نقلیه در اختیار شهرداری قرار گیرد و شورای اسلامی شهر در انتظار تحقق وعده مسئولان است که برای خدمات رسانی شهرداری مفید خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر لومار از ایجاد هماهنگی بین مردم و شهرداری و ادارات مختلف در راستای توسعه شهرستان و رفع مشکلات مردم خبر داد و تصریح کرد: استقرار بیش از ۵ دستگاه اجرایی برای خدمات رسانی بیشتر به مردم در شهرداری لومار با موافقت شورای شهر انجام شده است.

مرادی افزود: شورای اسلامی شهر لومار به دور از گرایشات سیاسی و با همدلی در صدد رفع مشکلات شهروندان هستند و با انتخاب شهردار بومی و کاردان تلاش خواهند کرد که لومار را به جایگاه واقعی خود برسانند.

وی ادامه داد: هر چند مرکز شهرستان با مشکلات فراوانی روبرو می باشد اما شورای اسلامی شهر و شهردار تلاش می کنند با استفاده از خرد جمعی و استفاده از کارشناسان مجرب روز به روز قله های ترقی را طی کنند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر لومار مصمم است با تصویب اقدامات زیباسازی، موانع را برای شهرداری برطرف کند و نتیجه این اقدامات باعث رفاه و آسایش شهروندان خواهد بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان