وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام مغفول مانده است
وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام مغفول مانده است
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت: دفاع مقدس با اینکه جزئی از فرهنگ ما است اما وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام مغفول مانده و جای یک فیلم و سریال فاخر با موضوع دفاع مقدس استان ایلام در سینما و تلویزیون ملی خالی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام والمسلمین« اله نورکریمی تبار» امروز (پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۲) در نشست هیات رییسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: فرهنگ عمومی، بومی و محلی نیازمند صیانت همراه با پشتوانه اجرایی و پشتوانه است و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: حفظ و ماندگاری فرهنگ اصیل ایرانی نیازمند تدوین و تالیف یک اطلس فرهنگی همراه با و چشم انداز برنامه های فرهنگی برای استان با محوریت خرده فرهنگ های بومی و محلی است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: به جایگاه آیت الله حیدری ایلامی به عنوان روحانی مجتهد و نماینده امام راحل در استان که در بسیج عشایر و اقشار مختلف مردم برای مقابله با تجاوز رژیم دشمن نقش اساسی داشت، پرداخته نشده است.

وی به عملیات میمک اشاره کرد و ادامه داد: عملیات میمک در تاریخ دفاع مقدس یک عملیات بی بدیل، شاخص و منحصر به فرد است و به عنوان اولین عملیات پیروزی بخش در جنگ تحمیلی است‌.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در این عملیات عشایر برای نخستین بار به صورت خودجوش وارد میدان رزم شدند و با همکاری ارتش و باوجود نیروی کم و تجهیزات اندک و بمباران شیمیایی منطقه توسط عراق به پیروزی رسیدند ولی ابعاد این عملیات بزرگ و با عظمت مغفول مانده است.

امام جمعه ایلام اربعین را یک فرصت بزرگ برای استان برشمرد و خواستار ارتقای زیرساختی و فرهنگی این حوزه شد و افزود: باتوجه به اینکه استان های همجوار ایلام در عراق با فرهنگ استان ایلام نزدیکی و قرابت دارند و ما برای تأثیرگذاری در این استان ها نیازمند بودجه‌ هستیم و همچنین کانون فرهنگی مساجد استان برای اشاعه فرهنگ نماز در جامعه نیازمند مساعدت و بودجه است.

  • نویسنده : الهام مهدیان