ورود شهرک های صنعتی با ۳۰ درصد سهم در آماده سازی زیرساخت پارک پلی پروپیلن
ورود شهرک های صنعتی با ۳۰ درصد سهم در آماده سازی زیرساخت پارک پلی پروپیلن
دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری های خود برای توسعه صنعتی استان و در ادامه جلسه هفته پیش خود با وزیر صمت، جلسه‌ای دیگر در تهران با حضور مهندس رسولیان رئیس شهرک‌های صنعتی کشور، مهندس اشرف زاده مدیرعامل پترول و مدیران استانی صمت و شهرک های صنعتی برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتایج این جلسه گفت: در راستای ایجاد زیرساخت های پارک پلی پروپیلن در استان ایلام و با نظر مساعد وزیر محترم صمت، جلسه‌ مذکور برگزار و ابعاد مختلف ایجاد این پارک بزرگ صنعتی با ۹۴ شرکت پایین دستی پتروشیمی بررسی شد.

فلاحی گفت: در این جلسه مقرر شد که استانداری ایلام طبق قانون در ایجاد زیرساخت این پارک صنعتی ۵۰ درصد، شرکت پترول ایرانیان ۲۰ درصد به همراه تهیه خوراک و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ۳۰ درصد سرمایه گذاری کند.

وی ضمن شرح پیگیری‌های انجام شده برای پای کار آمدن شرکت شهرک‌های صنعتی جهت ایجاد این پارک بزرگ صنعتی، افزود: برای احداث این پارک به ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است و چهارشنبه هفته جاری فراخوان جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.

نماینده ایلام توضیح داد: بنا به اعلام کارشناسان پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی و ارزش افزوده آن، برای ۴۰۰۰ نفر از جوانان استان اشتغالزایی خواهد داشت.

  • نویسنده : الهام مهدیان