هیچ عذری در مقابل کار غیرقانونی یا سکوت در مقابل آن پذیرفته نیست
هیچ عذری در مقابل کار غیرقانونی یا سکوت در مقابل آن پذیرفته نیست
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در صورت قانون شکنی از سوی هر فرد حقیقی یا حقوقی و یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی از سوی هر ارگانی، قصور از دستگاه قضاست بنابراین دستگاه قضا نباید نسبت به وقوع جرایم و قانون شکنی در هر مرحله ای بی‌تفاوت باشد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «عمران علی محمدی» با بیان اینکه دستگاه قضا مسئول تحقق بخشیدن به عدالت، مجری قانون و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و ضامن حقوق عامه و مسئول نظارت مستمر در همه امور است گفت: در صورت قانون شکنی از سوی هر فرد حقیقی یا حقوقی و یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی از سوی هر ارگانی، قصور از دستگاه قضاست بنابراین دستگاه قضا نباید نسبت به وقوع جرایم و قانون شکنی در هر مرحله ای بی‌تفاوت باشد.

وی با توجه به برگزاری اربعین حسینی افزود: سازمان بازرسی و دادستان موظفند با حضور در صحنه بر همه ارگان‌ها و ادارات که وظایفی در این خصوص دارند نظارت کرده و در صورت عدم انجام وظیفه، آنها را تحت تعقیب قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین در خصوص بحث عفاف و حجاب بیان داشت: در این مورد باید طبق قانون عمل شده و نیروی انتظامی موظف است موارد بی‌حجابی را تشخیص داده و با معرفی به دستگاه قضا با آن برخورد قانونی شود.

علی محمدی همچنین از ارائه برنامه ای خبر داد که با اجرای آن بحث بی حجابی در استان جمع خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای قانون اضافه کرد: تمامی مجموعه‌ها باید اجرای قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و رفتار زیر مجموعه‌ها باید رصد شده و هیچ عذری در مقابل کار غیرقانونی یا سکوت در مقابل آن پذیرفته نیست و نباید اجازه داده شود تخلف یا جرم اتفاق بیفتد و این همان خواسته مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان ایلام با بیان اینکه قضات باید در انجام وظایف و امور محول شده استقامت داشته و احساس خستگی نکنند چرا که علاوه بر تعهد خدمتی به لحاظ اعتقادی هم متعهد به خدمت هستند، خاطرنشان ساخت: مجازات باید اثرگذار و پیش گیرنده باشد و قضات مکلفند در آراء خود تناسب بین جرم و مجازات، مقتضیات زمان و عاقلانه بودن مجازات را در نظر داشته و نباید احکامی در دستگاه قضا صادر شود که باعث وهن دستگاه قضا شود و جرایمی مانند سرقت و آدم ربایی و کلاهبرداری که بیشتر مردم را آزار می‌دهند باید مورد توجه دستگاه قضا بوده، دادیارها و بازپرس‌ها روی آن حساس باشند.

از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس کل دادگستری استان در این جلسه:

_برگزاری و پیگیری مصوبات قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری

_اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و تقویت

_آموزش‌های مردمی و فرهنگ سازی به منظور پیشگیری از وقوع جرم

_برخورد جدی با اراذل و اوباش، جرایم خشن و جرایم مخل نظم عمومی

_جلوگیری از دست اندازی به حقوق بیت المال

_پیگیری ماموریت‌های قوه قضاییه در تمام ابعاد

_در نظر گرفتن ایمان، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه در گزینش‌ها و واگذاری پست‌ها به اشخاص

_تکریم ارباب رجوع از سوی کارکنان و قضات دستگاه قضایی

_توجه مدیران و قضات به سند تحول قوه قضائیه و اهداف ۱۴ گانه آن و پیگیری و اجرای مصوبات کمسیونها در این خصوص

  • نویسنده : الهام مهدیان