هوای ایلام بارانی می شود/آماده باش ستاد مدیریت بحران استان در ۴۸ ساعت آتی
هوای ایلام بارانی می شود/آماده باش ستاد مدیریت بحران استان در ۴۸ ساعت آتی
مدیرکل مدیریت بحران استان روز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ از صدور «هشدار سطح نارنجی» با توجه به ورود سامانه بارشی در اواخر هفته جاری، برای کل استان در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “آیت قیصربیگی” اظهار داشت: پیرو صدور هشدار سطح زرد در روز چهارشنبه ۱۹ آبان بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور به جهت تقویت سیستم این هشدار هم‌اکنون به سطح نارنجی رسیده است.

وی افزود: بنابراین، از عصر امروز پنجشنبه ۲۰ آبان سامانه ناپایدار بارش‌زا کل استان را فرا خواهد گرفت و تا اواخر روز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تداوم خواهد یافت.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ضمن اعلام آماده باش کامل به اعضای ستاد مدیریت بحران استان در خصوص احتمال وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق، تگرگ و کاهش موقت بیشینه دمای کل استان به ویژه در مناطق شمال شرقی و جنوب شرقی استان هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال وقوع صاعقه، آبگرفتگی موقت معابر، و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها لغزندگی محورهای مواصلاتی توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی افزود: همچنین تاکید می گردد جهت جلوگیری از احتمال خسارت روان‌آبها شهرداری‌ها نسبت به پاکسازی و بازنمودن آبراهه‌ها و جداول درون شهری اقدام نمایند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی اواخر هفته جاری هوای استان را ناپایدار می کند.
مجتبی میهن پرست اظهار داشت: این سامانه بارشی عصر روز پنجشنبه وارد استان می شود و تا اواخر وقت روز جمعه در استان فعالیت دارد.
وی افزود: این سیستم ناپایدار در کل استان پراکنش دارد اما در برخی نقاط احتمال تقویت لحظه ای آن دور از ذهن نیست.
میهن پرست ادامه داد: رعد و برق، صاعقه، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد به نسبت شدید تا شدید از دیگر پیامدهای جوی این سامانه خواهد بود.
وی ادامه داد: به علت ورود این سامانه بارشی، دمای هوای استان ایلام سه درجه سانتیگراد نسبت به امروز کاهش می یابد

  • نویسنده : ایرج ملکی