همکاری بین دستگاه انتظامی و کمیته امداد استان سرعت بیشتری می‌گیرد
همکاری بین دستگاه انتظامی و کمیته امداد استان سرعت بیشتری می‌گیرد
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دستگاه انتظامی و کمیته امداد استان، گفت: بین نیروی انتظامی و کمیته امداد در سال‌های اخیر همکاری‌های بسیار خوبی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد وجود داشته است و با امضاء این تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه سرعت بیشتری می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، عصر امروز یکشنبه در آیینی که با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام و مدیرکل کمیته امداد استان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای به امضاء رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آیین در سخنانی از ایجاد ۱۳ هزار شغل برای نیازمندان ایلامی خبر داد و گفت: دستگاه انتظامی و کمیته امداد در زمینه آموزش، خدمات مشاوره ای و آسیب های اجتماعی همکاری می کنند.

قنبر موسی نژاد ادامه داد: طرح کارورزی سربازان وظیفه فرزندان خانواده‌های مددجویی و همچنین معافیت فرزندان مددجوی واجد شرایط از خدمت سربازی از دیگر همکاری‌های کمیته امداد و نیروی انتظامی در خدمت به جامعه مددجویی بوده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰ نوع خدمت توسط کمیته امداد به نیازمندان ارائه می‌شود، افزود: اگر نبود چنین نوع خدماتی و اگر نبود همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی، امروزه شاهد مشکلات و آسیب‌های بیشتر در بین خانواده‌های نیازمند این استان بودیم.

مدیرکل امداد استان ایلام با عنوان اینکه توانمندسازی مددجویان و ایجاد فرصت شغلی برای آنان از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است، افزود: در همین راستا در سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شغل برای مددجویان و نیازمندان این استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

موسی نژاد با ارائه آماری از وضعیت مددجویان مورد حمایت این نهاد و با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۸۰۰ فرزند یتیم ،۲ هزار کودک زیر ۵ سال دارای سوء تغذیه، ۶۰۰ سرپرست خانوار بیمار و زمین گیر و ۴۵۰ زن شیرده از جمله جامعه مددجویی مورد حمایت کمیته امداد بوده که نیازمند توجه جدی و خدمت رسانی ویژه هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان