همه دستگاه‌ها با تمام توان برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین آماده شوند
همه دستگاه‌ها با تمام توان برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین آماده شوند
وزیر کشور با اشاره به برگزاری رضایت بخش کنگره عظیم اربعین در سنوات قبل، گفت: همه دستگاه‌ها با تمامی توان باید با برنامه ریزی دقیق از همین امروز برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “احمد وحیدی” وزیر کشور در نشست ستاد اربعین استان که در شهرستان مهران برگزار شد، با اشاره به فرصت کم برای تکمیل پروژه‌های اربعین اظهار داشت: مانعی برای ترک تشریفات پروژه‌های خاص اربعین وجود ندارد و این دستورالعمل به زودی ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد : پارکینگ اربعین مهران باید ساماندهی شود تا در ایام اربعین مردم با مشکل مواجه نشوند، یکی از مهمترین نیازهای زوار اربعین حسینی که با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه می کنند، موضوع پارکینگ، ساماندهی پارکینگ ها و ردیف بندی و نظم خودوها، توجه به موضوع بیمه در پارکینگ ها و استقرار تجهیزات اطفای حریق و آتش نشانی است که باید در اربعین امسال مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه امسال بنا داریم زوار پشت مرزها معطل نشوند، افزود: امسال تعاملات و تفاهماتی با کشور عراق انجام شده است که امید است تردد راحت تری برای زوار اربعین حسینی انجام شود و در این راستا افزایش درب‌های ورود و خروج در مرز هم در دستور کار قرار گرفته است و همه کارهای نوآورانه و خلاق هم باید برای بهبود و تسهیل در حرکت زوار مد نظر باشد.

وزیر کشور بیان داشت: اربعین یک کنگره مردمی است و بخش اصلی اربعین بر عهده مردم است و مواکب بر عهده خود مردم است و با وجود اهتمام این عزیزان است که هر سال این کنگره بزرگ به نحوه احسن برگزار می‌شود و بنا نیست کارهایی که بر عهده مردم است دولت در آن دخالت کند، بلکه دولت تسهیل گر و فراهم کننده زیرساخت‌ها است.

 وحیدی تاکید کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از فضاهای در اختیار برای اسکان زوار در ایام اربعین استفاده کنند و از امروز همه دستگاه‌ها با تمامی توان باید برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین آماده شوند.

  • نویسنده : ایرج ملکی