هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های مرز چیلات دهلران
هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های مرز چیلات دهلران
استاندار ایلام از هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های مرز «چیلات» دهلران خبر داد و گفت: در آن طرف مرز کماکان کار خاصی انجام نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” ظهر امروز سه شنبه در دیدار محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور از اهمیت ایجاد گذرگاه مرزی چیلات گفت و تصریح کرد: اگر گذر مرزی چیلات باز شود بار سنگین کار مرز مهران در ایام اربعین و همچنین مرزهای خوزستان کاهش می‌یابد و ارائه خدمات در این مناطق نیز بهتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به کسب مجوز گذر مرزی چیلات، بیان کرد: زیرساخت‌های این گذر مرزی آماده شده و در این مسیر بالای ۳۰ میلیارد تومان هزینه گردیده است اما در آن طرف مرز کماکان کار خاصی انجام نگرفته است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که دنبال جداسازی بازارچه مهران در مرز هستیم، اضافه کرد: با تبدیل شدن منطقه ویژه مهران به منطقه تجاری آزاد این مرز به یک جایگاه بین المللی در حوزه تجارت و بازرگانی مبدل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونا و مشکلاتی که برای تردد زوار و وضعیت تجاری استان به وجود آورده است، اظهار کرد: امیدواریم زودتر مشکل کرونا حل شود اما در این فرصت بیکار ننشسته‌ایم و در راستای ترمیم و ایجاد زیرساخت‌ها مرزی دست به کار شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه خواستار گسترش و تحرک بیشتر در روابط تجاری و بازرگانی با کشور عراق هستیم، اضافه کرد: بارها از طریق وزارت امورخارجه، وزارت کشور، سفیر ایران در عراق و همتایان عراقی مشکلات گذر مرزی و بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله و اخیراً هلاله شمالی را پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم با توجه توافقات حاصل شده به زودی شاهد رفع موانع پیش رو در این حوزه باشیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری عراق در ایلام شد و گفت: با توجه نقش و جایگاه مرز مهران در پوشش قریب ۷۰ درصد تردد زوار و نظر به اینکه هم در نجف و هم در کربلا کنسولگری داریم نیاز است کنسولگری عراق در ایلام ایجاد شود.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند استانداری ایلام در ایام اربعین، گفت: مدیریت اربعین به رغم اینکه حجم عمده تردد زوار کشور در مرز مهران بود بسیار عالی انجام شد و این شایسته تقدیر بود.

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات سید حمید مصطفایی مدیر اسبق تقدیر شد و سجاد رحمانی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان معرفی شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان