هدف ما توسعه استان است/ با فعال کردن مرز چیلات، از تمام پتانسیل های مرزی استان بهره می بریم
هدف ما توسعه استان است/ با فعال کردن مرز چیلات، از تمام پتانسیل های مرزی استان بهره می بریم
استاندار ایلام با اشاره به پتانسیل‌های مرزی و اقدامات مدیران ارشد استان برای فعال کردن این ظرفیت‌ها، گفت: در این راستا دیدارهای خوبی با استانداران دیاله و واسط عراق داشتیم و در کنار بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی چنگوله مهران و هلاله شمالی، در تلاش هستیم با فعال کردن مرز چیلات، از تمام پتانسیل‌های مرزی استان بهره ببریم.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “حسن بهرام‌نیا” ظهر امروز دوشنبه در دیدار نوروزی با کارکنان استانداری ایلام با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری افزود: چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر محور تولید قرار می‌دهد و این بیانگر نقش بسیار مهم تولید در توسعه و ارتقا کشور است.

وی با عنوان این مطلب که شعار سال محور فعالیت‌های دولت در استان است، ادامه داد: امسال باید تولید ما بر محور دانش بنیان ارتقا یابد، بدین معنا که تولید سنتی باید جای خود را به دانش بدهد و نتیجه‌ی این دانش بنیان بودن تولید و ایجاد اشتغال زایی است.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل‌های مرزی و اقدامات مدیران ارشد استان برای فعال کردن این ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: برای رونق معیشت، ارتقای وضعیت اشتغال و شیرین کردن کام مردم ملزم به استفاده حداکثری از ظرفیت مرزی استان هستیم و در این راستا دیدارهای خوبی با استانداران دیاله و واسط عراق داشتیم که تیم‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این مذاکرات ما را همراهی کردند.

وی یکی از دستاوردهای اقتصادی این مذاکرات را صادرات اولین محموله در آینده نزدیک از مرز هلاله شمالی عنوان و تصریح کرد: بسیار امیدواریم تا به مرور شاهد صادرات تره بار، لبنیات، محصولات فلزی، نفت و گاز و پتروشیمی و… از این مرز باشیم.

وی از ملاقات با استاندار واسط در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در کنار بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی چنگوله مهران و هلاله شمالی، در تلاش هستیم با فعال کردن مرز چیلات، از تمام پتانسیل‌های مرزی استان بهره ببریم.

استاندار ایلام، گفتمان دولت را عدالت محوری، کار و تلاش و جهادی عمل کردن مدیران اعلام کرد و افزود: هدف ما توسعه استان است که در سایه کار و تلاش و گفتمان دولت شکل می‌گیرد و با این نگاه متناسب با اعتبارات در راستای توسعه متوازن همه‌ی استان و شهرستان‌ها حرکت می‌کنیم.

  • نویسنده : الهام مهدیان