تمام تبلیغات دشمن اشاعه هراس از ایران، شیعه و  اسلام هراسی است
تمام تبلیغات دشمن اشاعه هراس از ایران، شیعه و  اسلام هراسی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمام تبلیغات دشمن در فضای مجازی و حقیقی اشاعه هراس از ایران، شیعه و اسلام هراسی است چراکه دشمنان به سرمایه های عظیم کشورهای اسلامی و تسلط بر منابع آنها چشم دوخته اند و تنها راه رسیدن به مقاصد خود را ایجاد تفرقه و جنگ داخلی و تلاش برای عدم اتحاد مسلمانان می دانند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام والمسلمین “الله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: دشمنان با ایران اسلامی قوی مخالف هستند و تلاش و هدف آنها ایجاد آشوب، درگیری و فتنه در داخل ایران است تا همچون رژیم پهلوی معادن و سرمایه های غنی کشور را به نفع خود در اختیار بگیرند و چون گذشته ایران نوکر و گاو شیرده انها باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموختگان نیروهای مسلح با تشریح مسائل کنونی ایران و با سخنان افشاگرانه خود فتنه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: سخنان قاطعانه رهبری پاسخی محکم به یاوه گویی های دشمنان در مورد اقتدار ایران اسلامی و نیروهای مسلح کشور بود و سخنان ایشان آتش فتنه را خاموش کرد، در این میان برخی از خواص ساده لوح خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی کردند، در حالیکه حزب منفور کومله در اعترافات صریح خود به برنامه ریزی قبلی این قائله اشاره کردند، ولی اقتدار و ثبات ایران چنان مستحکم است که با این حرکات مذبوحانه متزلزل نمی شود.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری دشمنان مترصد فرصتی برای ایجاد آشوب در کشور بوده و آنها از مدت ها قبل در حال طراحی نقشه ای برای بروز آتش فتنه در ایران به سردمداری آمریکا، اسرائیل و مزدورهای داخلی و خارجی بودند، اگر فوت این دختر نبود بدون شک بهانه ای دیگر برای آشوب و فتنه پیدا می کردند.

کریمی تبار ادامه داد: آمریکا و حامیانش به ویژه افراد خودباخته مواجب بگیر از طریق فضای مجازی با انتشار تزویر و دورغ پراکنی به جنگ نرم ایران اسلامی آمده است و با تلاش برای نفوذ در بین خانواده ها در صدد جذب فکری نسل جوان و نوجوان است و در این میان مسئولیت خانواده ها، روحانیت و حوزه، معلمان، اساتید دانشگاهی، رسانه ها و فعالان فرهنگی در جهاد تبیین و افشاگری اهداف شوم دشمن مهم است.

وی تاکید کرد: دشمن با سیاه نمایی در این جنگ نرم تلاش می کند تا توانمندی و دستاوردهای ایران اسلامی را نشان ندهد و نسل جوان و نوجوان نسبت به موفقیت های کشور خود بی اطلاع، ناآگاه و بی باور باشند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب هیمنه آمریکا و مبانی حکومت آمریکا بر جهان را در هم شکست و عزت را به کشور بازگرداند و از دست چپاولگران نجات داد و جسورانه با تسخیر لانه جاسوسی، شکست حادثه طبس اسارت خفت بار نیروهای دریایی، هدف قراردادن پهبادها، تحمیل شکست های پی در پی در منطقه و موشک باران پایگاه عین الاسد جایگاه پوشالی آمریکا در جهان را به پایین کشید و طعم موشک های ایران را چشید.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: آمریکا می خواست نقشه خاورمیانه را به سود اسرائیل تغییر دهد اما اقتدار ایران اسلامی این نقشه را تغییر داد و با شکست های مفتضحانه بر آمریکا و تشکیل جبهه محور مقاومت آمریکا، اسرائیل و حامیانش را به زانو درآورد و به عنوان نمونه هدف آمریکا، اسرائیل و سعودی ساقط کردن حکومت قانونی سوریه به ریاست حافظ اسد بود ولی  ایران این اجازه را نداد و با شکست داعش و حامیانش در منطقه، حکومت بشار اسد به قوت خود باقی ماند.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه منفعت ما را نمی خواهد و نباید به جبهه استکبار اعتماد کرد، افزود: جمهوری اسلامی در دولت گذشته با وجود آنکه تمام شروط طرف مقابل در برجام را پذیرفت اما آنها بار دیگر با اثبات خباثت، به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکردند.

وی به سالروز امامت و ولایت امام زمان (عج) اشاره کرد و یادآور شد: توجه به حضور امام معصوم برای جامعه مایه برکات و نجات بخش جامعه است و در زمان غیبت و در عصر ما، امام راحل با قیام خود ایران را از چنگ آمریکا و استکبار نجات داد و ایران و اسلام را به کرامت و آزادگی رساند و پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور آخرین ولی خدا شده و ما به عنوان شیعیان باید منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

خطیب نماز جمعه ایلام به هفته وحدت هم اشاره کرد و افزود: امت اسلامی در این برهه زمانی بیش از گذشته نیازمند وحدت و وفاق است چرا که دشمنان به طور جدی در حال تلاش برای جدایی و تفرقه بین مسلمانان و ایجاد جنگ ملت های مسلمان با هم هستند و منفعت جنگ داخلی بین مسلمانان نصیب آمریکا و اسرائیل می شود چرا که آنها از اتحاد و یکپارچگی جامعه مسلمانان وحشت دارند. 

  • نویسنده : الهام مهدیان