ننه زینب چشم به راه خیران
ننه زینب چشم به راه خیران
محمدکریم ویسی/ " زینب. ع " پیره زن 80 ساله سیروانی به همراه سه نوه اش هم اکنون در زیر چادر زندگی می کنند و چشم به راه خیرانی است تا بتوانند برای خود و نوه هایش سرپناهی تهیه کند.

ننه زینب و خانواده اش تحت پوشش بهزیستی است و بدلیل مشکلات خانوادگی اکنون آواره کوچه های شهر لومار شده و هیچ کسی به کمک وی نیامده تا بر روی زخمهای ناسور او و نوه هایش مرحمی بمالد.
ننه زینب و نوه هایش بنام صیدکریم، حسین و سمیرا “م ” هم اکنون در این دنیای کرونایی بدلیل نبود امکانات بهداشتی در بد ترین شرایط زندگی می کنند و منتظر دستان سخاوتمندانه شما خیران هستند تا شاید ادامه زندگی برای آنان هموار شود.
این مادر بزرگ سیروانی در سال‌های گذشته دو فرزند و عروسش را در اثر سانحه تصادف از دست داد و از آن سال ها تاکنون نوه هایش را بزرگ کرد اما چرخه روزگار و پیری کمر آن را خم کرده و دیگر توانایی کار کردن را ندارد و امروزه در این شرایط چشم به راه خیران است تا شاید بتواند باقیمانده عمرش را خوب سپری کند.
از چهره ننه زینب پیداست که سالهای سختی را پشت سر گذاشته و آنچه در سر پرورانده برایش فراهم نشده و امروزه اول امیدش به خدا و بعد به خیرانی است که دستی در بخشندگی و کمک به نیازمندان را دارند.
صیدکریم و حسین سال‌های سال است که پدر و مادر خود را از دست داده اند و تنها دختر صیدکریم نیز چندین ساله که سایه مادرش بر سر او نیست و این‌ها هم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند ولی در عوض مادر بزرگشان در نقش والدین این ها زحمات زیادی کشید تا بتواند آلامی باشد بر دردهای ناپیدای آن‌ها، امروزه کهولت سن و مریضی باعث شده است که ننه زینب نتواند همچون گذشته برای نوه هایش تلاش کند.
هرچند رئیس دادگستری، فرماندار، مسئولان بهزیستی و کمیته امداد منطقه تلاش زیادی کردند تا بتوانند به این خانواده بی بضاعت کمک کنند ولی هنوز این مهم میسر نشده، انتظار میرود که خیران به آنان کمک کنند تا دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نشوند.

  • نویسنده : محمدکریم ویسی
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان