نماز جمعه این هفته برگزار می شود
نماز جمعه این هفته برگزار می شود
امام جمعه ایلام با بیان اینکه نماز جمعه در مرکز استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی شهر ایلام برگزار می شود، گفت: اقامه نماز جماعت در سطح نقاط سفید که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، منعی ندارد و نمازگزاران می توانند در مدت محدود در مساجد حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار”  با تاکید بر اینکه در بازگشایی مساجد و حضور نمازگزاران در مساجد باید پروتکل های وزارت بهداشت را محور قرار داد، یادآور شد: اقامه نماز در مساجد شهرستان های استان که سفید اعلام شده می تواند شروع شود اما باید دقت و نظارت در اجرای پروتکل های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

 وی با بیان اینکه مراسم شب های احیا در سه نقطه از شهر ایلام برگزار می شود، افزود: در شهرستان های استان نیز بر اساس مصوبات ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا، این مراسم در مکان های اعلام شده با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و توصیه شده است که  روزه داران برای شرکت در این مراسم ها، حتما باید وسایل شخصی و ضدغفونی کننده و همچنین جانماز، مهرنماز، دستکش و ماسک به همراه خود داشته باشند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه کنترل های غربالگری هم در مکان های برگزاری مراسم شب های قدر حتما باید انجام شود، تصریح کرد: باید نسبت به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، دستکش و ماسک نیز در مکان های برگزاری مراسم های شب های قدر اقدام شود.

 حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اقامه نماز جماعت در سطح ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد:  طرح ساماندهی ائمه جماعت فعال در سطح ادارات استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز  استان حتما باید در سال جاری صورت گیرد.

 وی با تاکید بر فضاسازی عمومی در سطح معابر شهرهای استان در راستای ترویج فرهنگ نماز، گفت: باید برای ترویج فرهنگ نماز فضاسازی عمومی انجام شود، همچنین پیگیری های لازم برای ارائه خدمات رفاهی به زائران امام رضا(ع) که از طریق کشور عراق وارد استان می شود انجام گردد.

 امام جمعه ایلام  با تاکید بر نظارت بر ساخت و سازهای اداری منطبق بر دستورالعمل های ابلاغی در خصوص احداث نمازخانه، ابراز کرد: لازم است بررسی عوامل استقبال کم کارکنان از اقامه نماز  جماعت در سطح ادارات انجام شود و ارزیابی ادارات و تقدیر از دستگاه های اجرایی فعال در بحث نماز باید به سمت و سوی ترویج فرهنگ نماز  حرکت کند.

 حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: مدت زمان برگزاری مراسم شب های احیا بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا ۲ ساعت است اما با توجه به اینکه این مراسم در فضای باز  مصلی بزرگ امام خمینی(ره) انجام می شود مدت زمانی نیز برای اجرای برنامه های قرآنی در نطر گرفته شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان