نمازخانه‌های بین راهی استان و کیفیت و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد
نمازخانه‌های بین راهی استان و کیفیت و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: چهره استان ما باید شاخص‌های دینی و فرهنگ نماز را داشته باشد و ورودی‌های استان و نمازخانه‌های بین راهی و کیفیت آنها و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار” ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان ایلام با حضور استاندار ایلام، اظهار داشت: نماز اساسی‌ترین فریضه دینی است که باید برای برپایی آن در دستگاه‌های اجرایی اقدامات فرهنگی هدفمند انجام شود.

وی بیان داشت: برای اساس اعلام مدیر ستاد اقامه نماز استان اختصاص اعتبارات برای تکمیل مساجد و حوزه نماز رضایت بخش بود که جای قدردانی دارد.

امام جمعه ایلام افزود: نماز جمعه یک بحث حاکمیتی دارد و نقش مدیران و حضور آنان در مکان‌های برگزاری نماز جمعه در کنار نمازگزاران و مردم بسیار تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اولین شاخصه جامعه اسلامی این است که مدیران نظام اسلامی اقامه کننده نماز باشند و یکی از امور حاکمیتی یک مدیر است، مدیر دستگاه اجرایی نه تنها باید خود عامل به نماز باشد بلکه باید خود اقامه کننده و فراهم کننده زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: توجه به اقامه نماز یکی از شاخص‌های مدیر نظام اسلامی است و موفقیت مدیر در نظام اسلامی ارتباط با خدا و امور معنوی است، در واقع نماز پشتوانه کار و فعالیت مدیر در نظام اسلامی است و این مسولیتی است که باید مدیران مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: هر جا مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها به فرهنگ نماز توجه داشته‌اند، به همان میزان نیز در انجام وظایف موفق‌تر و متعهدتر بوده‌اند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: چهره استان ما باید شاخص‌های دینی و فرهنگ نماز را داشته باشد و ورودی‌های استان و نمازخانه‌های بین راهی و کیفیت آنها و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد همه مدیران به صورت جدی پای کار باشند و در بحث اقامه نماز در سطح ادارات یک انسجام وجود داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: نماز ذکر و یاد خداوند و زیربنای جامعه اسلامی است، دوری از نماز آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت، اگر این ارتباط با خدا ایجاد شد، خودخواهی و منیت در جامعه کاهش خواهد یافت.

  • نویسنده : ایرج ملکی