نظارت بر توزیع آرد و نان در استان ایلام تشدید می‌شود
نظارت بر توزیع آرد و نان در استان ایلام تشدید می‌شود
استاندار ایلام گفت: نظارت بر توزیع آرد و نان در استان ایلام تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “حسن بهرام‌نیا” ظهر امروز سه‌شنبه در کارگروه آرد و نان استان با تاکید بر افزایش دقت در کیفیت پخت نان، گفت: نظارت بر توزیع آرد و کیفیت پخت نان در ایلام تشدید و با جدیت تمام با نانوایی متخلف که در این راستا سهل‌انگاری می‌کنند برخورد می‌شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۵۰ نانوایی استان با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تجهیز و بهداشت محیطی این نانوایی مورد بازرسی و پایش قرار گرفت.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام از نظر کیفیت آرد رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: به دلیل بهترین و مرغوب‌ترین گندم کشور در ایلام برداشت می‌شود باید شاهد عرضه بهترین نان در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: برای ارتقا کیفیت نان، تمامی عوامل نانوایی‌های سطح استان باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند و کارت مهارت اخذ کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه تاکید کرد: از فردا با حضور تمامی اعضای کارگروه آرد و نان تدابیر لازم برای برگزاری میز خدمت نان در ایلام اتخاذ و مشکلات و مسایل نانوایی‌ها در ایلام در میز نان با حضور کارشناسان برطرف می‌شود و همچنین در این میز خدمت به مشکلات نانوایی‌ها و سوالات در خصوص سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) پاسخ داده می‌شود.

بهرام‌نیا تصریح کرد: همچنین برای ارتقا کیفیت پخت نان و ایجاد فضای رقابتی بین نانوایی‌ها، در اعطای مجوز به متقاضیان نانوایی، اولویت با صاحبان ملک است.

وی بر لزوم حل مشکلات حوزه آرد و نان تاکید کرد و افزود: بازرسان سازمان صمت، تعزیرات، غذا و دارو و دیگر مسئولان به مشکلات حوزه نانوایی‌های استان ورود کنند و بحث نظارت‌ها بر نانوایی‌های استان باید به طور جدی در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به اقدام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در بازدید از انبارهای گندم و نظارت بر چرخه گندم تا عرضه نان، عنوان کرد: این اقدام بسیار ارزشمند و باید استمرار داشته باشد.

  • نویسنده : الهام مهدیان