میزان بهبود یافتگان کرونا در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
میزان بهبود یافتگان کرونا در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
استاندار ایلام با اشاره به اینکه میزان بهبود یافتگان کرونا در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: میزان بهبود یافتگان بیماری کرونا در این استان حدود ۷۰ درصد مبتلایان است که از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” ظهر امروز در نشست فضای مجازی، ضمن تشکر از اصحاب رسانه و فضای مجازی استان در ایجاد فضای همدلی در استان از مسئولان استان خواست در فضای مجازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند .

وی گفت: حوزه رسانه و اطلاع رسانی استان اعم از خبرنگاران، صدا و سیما، اصحاب رسانه و کنشگران فضای مجازی همه یک دل و یک صدا در برای مبارزه با کرونا سهم بسزایی در راه اندازی پویش‌های مردمی داشتند و از این بابت از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

سلیمانی دشتکی افزود: میزان ابتلای بیماران به کرونا در استان ایلام نسبت به میانگین کشور نزدیک است اما از لحاظ تعدا مرگ و میر و درصد بهبودی در مقایسه با میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و این یک شاخص مثبت برای استان است.

وی افزود: در کنار دولت کمک‌های خیرین و دستگاه‌های مختلف اداری هم قابل توجه و بالا بود به گونه‌ای که تاکنون حدود ۱۴ میلیارد تومان توسط خیرین و دستگاه‌های اداری کمک جمع آوری شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه همه کمک‌ها در یک سامانه مربوط به این موضوع ثبت می‌شود، یادآور شد: سمن‌ها، نهادهای مردمی، خیرین، اتاق بازگانی و بنیاد مستضعفان نیز کمک‌های زیادی کرده‌اند که این کمک‌ها در قالب پویش‌های مختلف از جمله رزمایش کمک مومنانه و پویش امید و همدلی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مرز مهران اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده با مسئولان عراقی روزهای مجاز فعالیت تجاری در مرز مهران به زودی مشخص می‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان