مهار آتش سوزی در منطقه سیاه کوه
مهار آتش سوزی در منطقه سیاه کوه
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با تلاش ماموران منابع طبیعی و نیروهای مردمی آتش سوزی در منطقه سیاه کوه مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “رضا احمدی” از مهار آتش سوزی در منطقه  خبر داد و افزود: از عصر دیروز که بعلت صاعقه، گزارش آتش سوزی در منطقه سیاه کوه مربوط به دهِلران رخ داد و بلافاصله نیروی‌های منابع طبیعی و مردم طبیعت دوست‌ برای مقابله پیشگیری از سرایت و گسترش زبانه‌های آتش به منطقه اعزام شدند و در همان ساعت اولیه آتش خاموش شد .

وی اظهار داشت: بعلت صعب العبور بودن منطقه امروز صبح باز مجددا در نقاط کور این کوه حریق مشاهده شد که بطور کامل آتش خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: سه اکیپ ۱۰ نفره در نقاط مختلف محدوده آتش سوزی با تجهیزات کار اطفا حریق بطور کامل انجام شد.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: در پی حساسیتی که در فضای مجازی به وجود آمد به دستور استاندار و مدیرکل مدیریت بحران‌استان به منطقه اعزام شدیم و از نزدیک در جریان آتش سوزی منطقه سیاه کوه قرار گرفتیم .

محسن چراغی پور افزود: با تلاش مأموران منابع طبیعی و عشایر منطقه و گروه های خود جوش مردمی و گروه کوهنوردان شهرستان دهلران بموقع ورود کرده و آتش سوزی که بیشتر مرتع بود، خاموش کردند.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تصریح کرد: تیم هایی از نیروهای منابع طبیعی تا ۷۲ ساعت در محدوده آتش سوزی برای پایش و‌ مهار کامل آتش سوزی مستقر هستند .

وی از ایثار و از خودگذشتگی مردم و دوستاران طبیعت و نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان ایلام  قدردانی کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان