مقابله با ورود مواد مخدر به سیروان تشدید می شود
مقابله با ورود مواد مخدر به سیروان تشدید می شود
معاون فرماندار سیروان با اشاره به اینکه مقابله با ورود مواد مخدر در این شهرستان تشدید شود،گفت:تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان می‌بایست برای مقابله با هرگونه توزیع و مصرف مواد مخدر از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛“دبیر آبیاری” در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با بیان اینکه برای مبارزه با پدیده اعتیاد و جلوگیری از شیوع آن در جامعه اجرای کارهای فرهنگی توسط مردم، رسانه‌ها، مراکز آموزشی و مسئولان و غیره ضروری است،افزود: می بایست دستگاههای ذیربط برای پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم با شتاب بیشتری حرکت کنند تا شاهد ریشه کن شدن این معضل در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه مصرف مواد مخدر در سطح جامعه به سنین پائین رسیده است و این مشکلی است که جوانان ما تهدید می کند، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای” نه ” گفتن جوانان به مواد مخدر نیازمند آگاه سازی آنان توسط دستگاههای متولی است که متاسفانه در این زمینه آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

آبیاری خواستار تدوین برنامه اصولی و ارائه برنامه کاربردی و قابل‌اجرا و برنامه‌ریزی و همچنین عملکرد منظم و مستمر از سوی تمام اعضا کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شد و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با خرده فروشان مواد مخدر برخورد جدی کند.

معاون فرماندار سیروان با اشاره به اینکه به منظور پاک‌سازی فضای جامعه از اعتیاد و مبارزه و دستگیری با خرده‌ فروشان و توزیع‌ کنندگان مواد مخدر انتظار می رود که تصمیم جدی و قاطع در این زمینه اتخاذ شود تا خروجی خوبی برای جامعه داشته باشد، تاکید کرد:اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و غیره در سطح شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم ضرورت دارد.

آبیاری با اشاره به اینکه پدیده موادمخدر بعد از فقر، رشد جمعیت و تهدیدات هسته‌ای چهارمین بحران تهدید کننده نسل بشریت است، افزود: لازمه حل این مورد نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به موادمخدر است.

وی با بیان اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است ، بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی بویژه برای جوانان و نوجوانان به صورت هدفمند و توسط مشاوران متخصص تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش اقدامات امنیتی در راستای جلوگیری از هرگونه توزیع و حمل مواد مخدر ضروری داست.انست.

معاون فرماندار سیروان بر لزوم حمایت از بهبودیافتگان و زمینه سازی برای اشتغال‌زایی این افراد تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغا‌لزا و بکارگیری افراد رها یافته از دام اعتیاد در زمینه تثبیت سلامت جامعه بسیار مهم و هدفمند است.

گفتنی است افزایش جلسات آموزشی و پیشگیری در مدارس و محلات پرخطر، بررسی اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان، تهیه بانک اطلاعاتی جامعه هدف، افزایش نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان در راستای هدفمندی پرداخت تسهیلات، افزایش نظارت بر مرکز ترک اعتیاد و افزایش اعتبارات حاصل از مسئولیت اجتماعی کارخانجات منطقه در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، ساماندهی و هدفمندی جلسات هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، افزایش نظارت و بازدید از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای افزایش اقدامات بازدارنده از توزیع مواد مخدر از عمده موارد مطرح شده در این نشست بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان