مصرف آب در وضعیت هشدار قرار دارد/ مردم صرفه جویی کنند
مصرف آب در وضعیت هشدار قرار دارد/ مردم صرفه جویی کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه مصرف آب در استان بویژه شهر ایلام در وضعیت قرمز قرار دارد، از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “نورالله تیموری” اظهار داشت: ورود توده هوای گرم به استان و مصرف بیش از حد آب توسط شهروندان و همچنین تاثیر شیوع کرونا باعث شده است که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته باشد که این موضوع نگرانی زیادی را بوجود آورده است
وی افزود: در حال حاضر آب شرب شهر ایلام از دو منبع سد ایلام و چشمه های گل گل تامین می شود که بصورت ۲۴ساعته با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ آب به داخل شهر ایلام می‌باشد ولی متاسفانه به دلیل افزایش مصرف آب نسبت سنوات قبل به دلیل ویروس منحوس کرونا ،عدم توجه به مقوله صرفه جویی ،استفاده از آب شرب برای فضای سبز شهری و فرسودگی شبکه داخلی، شرایط شهر ایلام را به سمت تصمیم گیری ناخواسته در جهت جیربندی پیش می برد.
وی از همشهریان خواست توجه ویژه به مقوله صرفه جویی و عدم اسراف در مصرف آب شرب برای شستشوی حیاط ،کوچه و خیابان توسط برخی از مردم شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: این شرکت پیگیری لازم برای ایجاد خط کمکی از سد ایلام و ایجاد منابع جدید را در دستور کار خود دارد ولی این موضوع تا وارد فاز اجرایی و بهره برداری قرار گیرد نیاز به حداقل دوسال زمان دارد .
مهندس تیموری خاطرنشان کرد: بهترین راه برای عبور از شرایط کنونی فقط وفقط صرفه جویی و عدم استفاده از آب شرب برای شتشوی کارهای غیر ضرور همچون حیاط ،کوچه ،خیابان و خودرو می باشد که انتظار میرود با همراهی مردم عزیز و شریف شهرمان از اوج گرما و پیک مصرف عبور خواهیم کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان