مشکلات بازاریان ایلام روز به روز بدتر می شود
مشکلات بازاریان ایلام روز به روز بدتر می شود
ایرج ملکی/ با شیوع ویروس کرونا در کشور بخصوص در استان ایلام متأسفانه بدلیل عدم مراجعه مردم برای خرید و تعطیلی بازار، کمر بازاریان در قبال چک و کرایه مغازه، هزینه های آب و برق و غیره خم شده و خانواده های آنان نیز در مضیقه زندگی می کنند که این موضوعات باعث شده است مشکلات بازاریان این دیار روز به روز بدتر شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، بازاریان قبل از این،بدلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی نیز با مشکلات فراوانی روبرو بودند و امروزه با شیوع این ویروس منحوس متأسفانه شرایط زندگی برای آنان سخت تر شده است، انتظار میرود که دولتمردان برای رفع مشکلات آنان قدمهای مثبتی بردارند تا این قشر بتوانند همچون سایر به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

فروشندگان مواد غذایی و سوپر مارکت ها در زمان شیوع بیماری کرونا مشکلی نداشتند و حتی قیمت ها را چند برابر کردند ولی متأسفانه بدلیل عدم نظارت های دستگاههای متولی، افرادی که فاقد درآمد بودند با بدترین شرایط زندگی کردند و تاکنون هیچ کس به داد آنان نرسیده است.

کیوسک دارانی که در فصل گرم زیر آهن های داغ و در فصل سرد زیر آهن های سرد بصورت سرپایی مشغول کارهای فرهنگی هستند و چند ماهی است که هیچ گونه درآمدی ندارند ولی تاکنون نه شهرداری، ارشاد اسلامی و اصناف که مسئول نظارت کارهای آنان هستند هیچ گونه کمک شایانی به آنها نکرده و چشمان منتظر آنان هنوز چشم به راهی است که خودشان هم میدانند امیدی نیست، انتظار میرود که دستگاههای متولی برای رفع مشکلات این قشر با اختصاص وام بلاعوض و یا قرض الحسنه کم بهره، گره ای از مشکلات این قشر فرهنگی باز کنند تا شاید آنها نیز به آینده امیدوار باشند.

هرچند این قشر فرهنگی جزو اصناف به حساب می آیند ولی آنان هیج وقت شغل ثابتی ندارند و هر لحظه از سوی شهرداری مورد تهدید قرار می گیرند و متولیان آن با دلهره و استرس زندگی می کنند، هر چند در کشور این شرایط وجود ندارد و وجود آنها ضروری است ولی در ایلام اینچنین نیست، انشاءالله از سوی دستگاههای متولی استان  قانونی وضع شود تا این افراد نیز بتوانند با آرامش زندگی کنند.

بازاریان ایلامی امروزه حال خوشی ندارند و مشکلات آنان روز به روز بدتر می شود، چشم انتظار پیک مهربانی هستند که آلام دردهای آنها را تسکین دهد، هر چند کمک های دولت هم ناچیز است اما می تواند گره ای از مشکلات آنان را باز کند. کمر برخی از صاحبان اصناف این دیار دیگر تحمل اینهمه رنج و مشکلات را ندارد بلکه می بایست دولتمردان و مسئولان استان برای رفع مشکلات آنان قدمهای مثبتی بردارند تا شاید از این طریق بر مشکلات کنونی غلبه کنند.

  • نویسنده : ایرج ملکی
  • منبع خبر : سپهر ایلام