مشق عشق مدیرعامل پتروشیمی ایلام
مشق عشق مدیرعامل پتروشیمی ایلام
تعارف‌های رایج و‌ نوشتار معیار را در این خط‌خطی صنعتی کنار گذاشته‌ایم چون در‌ محضر جانبازان قطع نخاعی اگر عطرتان بوی خاک ندهد کله‌ات بر باد رفته است؛ اینها کله‌شان بوی قورمه‌سبزی می‌دهد ؛ از آن حال و‌ هوای خاکریز‌ها و‌ کمین‌های دوران خوف و رجاء هنوز خارج نشده‌اند.

در استان ایلام ۱۴ جانباز قطع‌نخاعی داریم؛ در کل کشور حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر؛ حکایت این چهارده نفر شنیدنی است؛ دو جانباز قطع نخاعی از ناحیه گردن آبدانان شرایط حضور در این محفل را نداشتند و ماشین یکی از جانبازان ایوان در مسیر خراب شد و بنیاد شهید مجبور شد یک خودرو دنبال آنها بفرستد؛ سرپرست یکی از قطع نخاعی‌ها بر عهده برادرش بود و سرپرستی یک جانباز دیگر را زن داداش همچون مادر بر عهده گرفته بود و دیگر‌ جانبازان قطع نخاعی به همراه همسرانشان که مصداق بارز «خادم‌الشهدا» هستند حضور داشتند.
علی عیسی‌نژاد که در‌جبهه تیر‌مستقیم اسلحه ژ۳ بعد از عملیات کربلای یک به او اصابت کرده بود یکی دیگر از این جانبازان قطع نخاعی بود که لحظه‌ای از همسرش جدا نمیشد؛ واژه «سختی»‌ را از ادبیات گفتاری‌اش خارج کرده بود و مدام قربان صدقه همسرش می‌رفت.
ابهت، شکوه و قد رعنای این جانبازان را میشد از روی ویلچر هم دید ؛آنها نشسته هم گویی ایستاده بودند.
جمال اسدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همکاری گرشاسبی مدیرعامل پتروشیمی ایلام امروز جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاع به همراه خانواده‌ها‌ را در محفلی بغایت بی‌ریا در شهر ایلام گرد هم آوردند تا فارغ از هیاهوی زندگی‌ روی ویلچر و تخت و غرولند جانبازان قطع نخاعی بر سر همسران ایثارگر خود( طبق گفته‌ی خودشان) و‌ دور از زخم بسترها لحظاتی را در سالن پیوند دلهای صنعتگران و جانبازان را به هم پیوند دهند.
باید به اسدی مدیر کل بنیاد شهید استان که خود از جانبازان فهیم استان است برای این میزبانی و محفل معنوی درود فرستاد.
در‌ همان بدو ورد به دورهمی جانبازان، گرشاسبی مدیرعامل پتروشیمی که گویا سالها هم‌رزم این جانبازان است آنها را تنگ در‌ آغوش کشید و بر دستان و چشمان این جانبازان بوسه زد و البته جانبازان که سر به آسمان عظمت و مقام سائیده‌اند دست خود را پس می‌کشیدند تا نکند گرشاسبی دستشان را ببوسد.
دوست‌محمدی‌ رئیس خوش‌فکر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز مهمان ویژه این آیین بود ؛ او نیز به مانند سرباز به فرماندهان خود ادای احترام کرد.
حسنی ؛معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز که همواره او را آرام و باوقار دیده‌ایم چفیه‌ای بر گردن ۷۰ درصدی‌ها انداخت و بی‌پرده در جمع رفقای دیروز ،خود را راحت و‌ صمیمی یافت.
حضور در‌ محافل و‌ دورهمی‌های جانبازان قطع نخاعی و شنیدن نقطه‌نظرات این شهیدان زنده دلها را قرص و‌‌ محکم می‌کند؛به زندگی امیدوارت می‌کند؛ به جوانان نقب می‌زنند که دنبال چه چیزی در این دنیا می‌گردید گشتم نبود نگرد نیست؛ تسبیه از دست و ذکر‌ از زبانشان نمی‌افتاد و چهره‌شان بوی جبهه‌ها و رنگ شهادت به خود گرفته بود.
یکی از جانبازان که به نمایندگی از ۱۴ جانباز سخنرانی می‌کرد روی ویلچری سخن راند که پنجر بود؛ باید تعارف را کنار گذاشت ؛ جانبازان به عنوان شهدای زنده بر‌ گردن همه‌ی ما حق دارند؛ گلایه‌ای نداشت.
اما وقتی به قسمت نبود آسایشگاه ویژه جانبازان در ایلام رسید گوشه‌ی چشم حاضران دقایقی تَر شد.
دل جانبازان هوای بین‌الحرمین کرده بود و از گرشاسبی تقاضای سفر به کربلای معلا را داشتند که چشم حاضران کمی بیشتر از قبل خیس شد.
گرشاسبی ضمن اینکه قول سفر معنوی به کربلا را داد ،دستور تهیه ۱۴ دستگاه ماشین لباس‌شویی را صادر کرد و در‌ حالی که بغض کم‌سابقه‌ای او را فرا گرفته بود گفت:رفتین کربلا برای ظهور آقا امام زمان(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری و تولید در پتروشیمی ایلام دعا کنید.
حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این محفل با تقدیر از اقدامات مدیرعامل پتروشیمی ایلام در راستای تکریم خانواده جانبازان گفت: مقاومت و ایثار جانبازان سرافراز امروز الگوی مقاومت در منطقه و فلسطین و‌ رمز پیروزی‌های محور مقاومت در برابر اسرائیل است.
اسدی مدیر کل بنیاد شهید استان در این آیین با بیان اینکه ایلام سه هزار شهید و ۱۵ هزار جانباز دارد گفت: ۳۵ درصد از جمعیت استان ایلام خانواده ایثارگر هستند.
مشق ادب‌ گرشاسبی و علیرضانژاد؛ قائم مقام پترول در محضر جانبازان قطع نخاعی استان فصل نوینی از تکریم ایثارگران استان توسط پتروشیمی ایلام در راستای مسئولیت‌های اجتمای بود؛ جانبازانی که در راه وطن جسم دادند ولی شعار ندادند.
در پایان این مراسم از همسران و سرپرستان جانبازان با لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام