مشعل گاز در ۷ روستای سیروان روشن می‌شود
مشعل گاز در ۷ روستای سیروان روشن می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از افتتاح و بهره برداری از گازرسانی به 7 روستای شهرستان سیروان از دهه‌ی فجر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام،”عباس شمس اللهی” افزود: این روستاها شامل قاضی خان علیا و سفلی، دوگر، آبزار ، چم روته ، چم شیر و داربلوط می باشند.
وی با بیان اینکه ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع در این مناطق انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون برای عملیات گازرسانی به این روستاها ۵۳ میلیارد ریال هزینه شده است و ۴۱۶ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد:در سال جاری تعداد ۳۵۹ مورد اشتراک پذیری و بیش از ۲۵۵ مورد انشعاب علمک برای متقاضیان استفاده از گاز طبیعی در روستاهای این شهرستان نصب شده است.
شمس اللهی خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح های در حال اجرا، ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان سیروان تا پایان سال جاری به ۹۴ درصد می‌رسد که با گازرسانی به روستای تاریخی سرابکلان که هم اکنون در حال برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می باشد کل ۶۳ روستای شهرستان سیروان بادنفوذ ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و در فهرست شهرستان های سبز مصرف انرژی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تا کنون ۳۰۲ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز در شهرستان سیروان اجرا شده است و با اجرای این طرح‌ها و برخورداری همه روستاهای این منطقه از نعمت گاز طبیعی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، زمینه توسعه و رونق اقتصادی، جهش تولید و اشتغال و گسترش رفاه اجتماعی در این شهرستان فراهم می شود.
وی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۵ هزارو ۴۶۵ مشترک در اداره گاز شهرستان سیروان اشتراک پذیری شده و از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام