مشارکت اصناف و بازاریان در ایجاد امنیت ایلام ستودنی است
مشارکت اصناف و بازاریان در ایجاد امنیت ایلام ستودنی است
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: مشارکت اصناف و بازاریان با نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در ایلام ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ “دلاور القاصی مهر” ظهر شنبه در دیدار اعضاء اتاق اصناف استان، اظهار کرد: امنیت، ابعاد مولفه ها و شاخص‌های بسیار زیادی دارد که در حوزه اصناف و بازاریان، خود این افراد به عنوان یک مولفه تاثیرگذار در تولید امنیت عمومی و اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی افزود: اصناف به عنوان اصل مهم و کلیدی جامعه بوده که علاوه بر کارکردهای اقتصادی و به گردش درآوردن موتور رو به جلو پیشرفت‌های اقتصادی، در رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی نیز نقش غرور آفرینی داشته و حماسه‌های زیادی خلق کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بازاریان از اوایل انقلاب تاکنون نقش انکار ناپذیری در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و تامین نظم و امنیت جامعه بر عهده داشته‌اند، تصریح کرد: در عصر حاضر نیز اصناف نقش بی بدیلی در ارتقاء امنیت اجتماعی بر عهده دارند.

سرهنگ القاصی مهر، کسبه و بازاریان را از بازوان مهم و اساسی در اتقای احساس امنیت در استان برشمرد و ادامه داد: کسبه و بازاریان نیز همانند نیروی انتظامی با اقشار مختلف جامعه سر و کار دارند و مردم در ارتباط مستقیم با آنها قرار دارند و درکی که آنها از کسبه و بازاریان پیدا می‌کنند از نحوه برخورد و تعاملات آنها در مبنای قضاوت مردم است و باعث ارتقاء احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بازاریان در تحقق شعار سال، گفت: اصناف و بازاریان در زمینه قاچاق کالا و ارز، نقش بسزائی در کاهش این امر مهم داشته و بایستی همانند گذشته همکاری لازم را با نیروی انتظامی در جهت مبارزه با این پدیده شوم داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان ایلام، ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و اصناف در سطح استان وجود دارد ولی نباید به همین قدر بسنده کرد بلکه باید به دنبال ارتقای این روابط باشیم.

  • نویسنده : الهام مهدیان