مرکز ناباروری ایلام فعالیت خود را آغاز می کند
مرکز ناباروری ایلام فعالیت خود را آغاز می کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مرکز ناباروری استان ایلام به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “جاسم محمدی” ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از تکالیف این دانشگاه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری است که اهمیت جوانی جمعیت اهمیت این بخش را بیشتر کرده است چون متاسفانه کشور ما در حال حرکت به سمت پیر شدن جمعیت است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: فضا و امکانات لازم فراهم است اما منتظر فلوشیپ بودیم که به زودی به ایلام خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: درمان ناباروری بسیار پرهزینه است و عمده هزینه‌ها مربوط به اقامت و کارهای تشخیصی است که راه‌اندازی این مرکز در ایلام کمک بسیار خوبی به زوجین درگیر ناباروری است.

وی در خصوص بیمارستان ملکشاهی اظهار داشت: فاز اول این مرکز عملیاتی شده و فاز دوم نیز در حال اجراست، ستاد اجرایی فرمان امام ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان تقبل کرده که تاکنون مبلغی را واریز نکرده و در صورت تخصیص اعتبار ابتدای نیمه دوم امسال وارد مدار قرار می‌گیرد، پرداخت ۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بدره نیز جزو تعهدات ستاد اجرایی بوده که تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته و تنها ۱۵ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت به این پروژه تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ایجاد مرکز فوریت‌های پزشکی در مهران با توجه به حجم تردد زوار از مرز و ورود اربعین حسینی به ایام فصل تابستان از اولویت‌های وزارت بهداشت است که هم اکنون در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان خردادماه بهره برداری شود.

وی افزود: با توجه به افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت در استان احساس می‌شود که از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مرکز که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به مشکل راه دسترسی به بیمارستان رازی ایلام یادآور شد: پیمانکار طرح تعیین و اعتبار لازم نیز پیش بینی شده و در صورت حل معضل معارضان بهسازی مسیر انجام می‌گیرد و مابقی قسمت‌های نیز به تدریج راه اندازی خواهد شد.

  • نویسنده : ایرج ملکی