مردم همواره در صحنه های مختلف پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند
مردم همواره در صحنه های مختلف پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند
مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که در صحنه های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ سردار “فتح الله جعفری” در یادواره عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم، عشایر، بسیجیان و روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس، کلیدی بوده است،افزود: برگزاری یادواره های شهدا توسط مردم نشان دهنده عظمت آنان است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه ساز تداوم راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است،اظهار داشت: نقش اقشار مختلف مردم، بسیجیان، روحانیون و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقشی مهم و کلیدی بود.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این حضور اقشار مختلف در دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی، امام راحل و شهدا، پیروزی را در برابر دشمنان تا دندان مسلح در دفاع مقدس رقم زد، تصریح کرد: امروز یادواره شهدا هر سال با شکوه تر از گذشته توسط خود مردم برگزار می شود که نشان دهنده شکوه وعظمت این مردم است.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه ما به مردم و عشایر استان ایلام که در دوران دفاع مقدس با وجود جوانانانی که از مرگ نترسیدند و از شهادت استقبال کردند، می بالیم، خاطرنشان کرد: امروز هم مردم این استان در صحنه های مختلف دفاع از کیان اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی پیش قدم هستند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، نیروهای نظامی ما و بسیجی ها خط را با ایمان و اراده می شکستند، گفت: رزمندگان در دفاع مقدس می گفتند یا شهادت یا پیروزی که هم پیروز شدند هم به مقام رفیع شهادت نائل شدند و امروز باید با دفاع از ارزش ها ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در زمان دفاع مقدس، هم کمبود نیرو انسانی داشتیم و هم تجهیزات و ادوات جنگی ما هیچ برابری با دشمن نداشت،اما ایمان و اراده رزمندگان ما باعث شد بر دشمن غلبه پیدا کنیم و دشمن سراپا مغرور و متکبر که خود را شکست ناپذیر می پنداشت در برابر رزمندگان اسلامی، شکست خورد.

سردار جعفری با اشاره به اینکه مهران مهم ترین منطقه ای بود که در زمان جنگ اشغال شد،اظهار داشت: در بحبوحه اشغال مهران، لشکر امیرالمومنین(ع) مقاومت کرد و اجازه نداد جاده کمربندی مهران تا دهلران اشغال شود.

وی تصریح کرد:در ۲۷اردیبهشت ۶۷ فرمانده لشکر ۱۷زرهی عراق به قصد اشغال مهران از طریق تونل گرمیشه وارد مهران شد و بدون هیچ دستاوردی و رویارو شدن با مقاومت رزمندگان مهرانی در دهم تیرماه باز از آن تونلی که وارد مهران شد از همون جا فرار کرد و مهران آزاد شد.

همچنین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره گفت: شکوه و عظمت هر سرزمین و دیاری با تاریخ و رویداد شخصیت ها و قهرمانان آنها شناخته می شود وهویت هر قومی با ستارگانی است که در سپهر آسمان نورافشانی می کند و امروز سپهر آسمان اینجا چنگوله، ایلام و مهران است.

سردار “جمال شاکرمی” با تاکید بر اینکه مقاومت مردم در چنگوله در دوران دفاع مقدس ستودنی است،افزود: تمام مقاومت های مردم چنگوله و مهران باید در کتاب مقاومت نوشته شده و ثبت کرد و نام چنگوله در عملیات والفجر (پنج) و مقاومت ایل شوهان در این عملیات ماندگار شد.

وی با بیان اینکه امروز در جای جای استان ایلام، مهران، و دهلران و چنگوله جغرافیایی قرار داریم که پر از خاطره های به یادماندنی مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: خاطره زندگی عشایری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس خاطره های به یادماندنی و ماندگاری است که باید برای آیندگاه ثبت و ضبط شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با قدردانی از مشارکت سیاسی مردم استان در پای صندوق های رای، تصریح کرد: مردم استان در انتخابات با حضور با شکوه خود در پای صندوق های رای حماسه آفریدند و نمایندگانی را به عنوان منتخب انتخاب کردند که این منتخبان در برابر آرای مردم و خون شهدا در راستای خدمت، مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

گفتنی است که شانزدهمین یادواره بزرگداشت شهدای عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان با حضور سردار “جعفری” مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، سردار “شاکرمی” فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،سردار “رستمی” فرمانده مرزبانی استان ایلام و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده های معزز شهدا و ایل شوهان در منطقه چنگوله مهران برگزار شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان