مردم در رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشته باشند/ ظرفیت بیمارستانها پر و مرگ و میر در حال افزایش است
مردم در رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشته باشند/ ظرفیت بیمارستانها پر و مرگ و میر در حال افزایش است
استاندار ایلام با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت: ظرفیت بیمارستانها پر است، میزان مرگ و میر در حال افزایش و قدرت سرایت ویروس نیز چند برابر شده است، لذا ضرورت دارد مردم بیش از گذشته در رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشته و همکاری خوبی در راستای کنترل بیماری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان، “محمد نوذری” عصر سه شنبه در جلسه ستاد کرونای ایلام اظهار کرد: اوضاع کرونا در کشور و استان بسیار نگران کننده و وخیم است، میزان رعایت پروتکل‌ها به شدت پایین آمده و شاهد بی‌توجهی مردم هستیم.

وی افزود: با تدبیر و نگاه کارشناسی باید برگزاری برنامه‌های ایام محرم و اجرای دستورالعمل‌ها به گونه‌ای باشد که شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

استاندار ایلام بیان داشت: در بحث‌های لجستیکی برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون، دانشگاه علوم پزشکی نیازهای خود را اعلام تا از طریق فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تامین شود.

نوذری با بیان اینکه در میزان واکسیناسیون بالاتر از نرم کشوری قرار داریم و در استان روزانه بیش از پنج هزار دوز تزریق می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه یک ضرورت است، تمامی متولدین ۱۳۵۳ و قبل از آن (۴۷ سال به بالا) در صورت مراجعه واکسینه می‌شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری مراسم دهه اول محرم با محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های جدیدی برگزار می‌شود، گفت: به غیر از مصلی شهر ایلام تمامی مراسمات در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشخص برگزار می‌شود.

وی گفت: به جز شبهای تاسوعا و عاشورا که مراسمات به طور کامل و در ظرف زمانی دوساعته برگزار می‌شوند، بقیه شب‌ها طی بازه زمانی یک و نیم ساعته از ساعت ۲۲ لغایت ۲۳:۳۰ خواهد بود.

وی با تاکید بر حفظ سلامت مردم در این ایام پرفیض و برکت، گفت: با توجه به برگزاری مراسمات مذهبی این دهه محدودیت‌های تردد شبانه در دهه اول ماه محرم از ساعت ۲۴ لغایت ۴ صبح اعمال خواهد شد.

نوذری تاکید کرد: همه هیات‌ها موظفند از جابجایی‌ها خودداری و تمام مناسک و مراسم مذهبی خود را در مکانی ثابت در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان